بازی بزرگ
۱۴۰۱-۰۴-۲۶
بازی بزرگ
کتاب بازی بزرگ جلد دوازدهم مجموعه سرگذشت استعمار، به تاریخ استعمار در ایران در دوران محمد شاه، ناصرالدین شاه، و ... تا پایان سلسله قاجار و به حکومت رسیدن رضاخان می پردازد.

بازی بزرگ/ مهدی میرکیایی.
وضعيت نشر: تهران: شرکت انتشارات سوره مهر، مهرک‏‫، ‏‫۱۳۹۹.‬‬‬
صفحه شمار: ‏‫۱۶۷ ص.‬: مصور، عکس
موضوع:
ايران -- تاريخ -- ادبيات کودکان و نوجوانان
رده بندی ديویی:  ‏‫‬‭‭۹۵۵‭م ۹۵۸ ب‬
موجودی:
کتابخانه امام رضا (ع) تربت حیدریه ۷۸۲۴۳۱۱
مجتمع فرهنگی امام خمینی ۶۳۴۵۲۶۶
حسینیه و کتابخانه امام رضا (ع) ۶۲۳۳۸۹۶
کتابخانه مسجد پنجتن علیهم السلام ۸۵۵۷۸۶
کتابخانه آیت الله جلیلی کرمانشاه ۶۵۳۶۰۵۹
کتابخانه امام رضا (ع) گناباد ۸۲۱۴۷۲۶
کتابخانه وزیری یزد ۴۰۲۵۷۵۷۱
کتابخانه مسجد محمدیه ۴۶۲۷۶۱۹    
کتابخانه حضرت معصومه (س)  ۸۷۴۹۲۷
کتابخانه آیت الله هاشم قزوینی ۳۷۱۱۴۹۸۹
کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند ۷۴۶۰۶۹۹
در همین روزها مردی که خودش را تاجری انگلیسی معرفی می کرد همراه فردی هندی، که مانند سادات دستار سبزی به سر بسته بود و ادعا می کرد نامش"سید کرامت علی" است، از تبریز به سوی استرآباد به راه افتاد. این دو مسافر در میان ترکمن ها از حوادثی که در قفقاز رخ داده بود، جنگ های ایران و روسیه و شکست سخت ایران صحبت می کردند. دو غریبه عجله ای برای ادامه سفر نداشتند. آن ها پس از دیدار با گروهی از ترکمن ها به ملاقات دسته ای دیگر می رفتند و در هر جمعی که می نشستند اصرار داشتند تا آن چه را از شکست سنگین ایران از روسیه دیده بودند تعریف کنند. در حقیقت مردی که خود را تاجر معرفی می کرد "سروان آرتور کانالی"، افسر ارتش انگلستان بود که سفیر انگلستان در ایران او را مامور کرده بود تا اخبار شکست ایران و ضعف ارتش آن را میان ترکمن ها و افغان ها بپراکند و آن ها را به جدایی از ایران تشویق کند.
جلد دوازدهم از سرگذشت استعمار ادامه‌ی سلطنت قاجار و بی‌کفایتی شاهان در اداره‌ی امور کشور و دخالت‌هایی که روسیه و انگلستان در دوران قاجار داشتند و قراردادهایی که دو سر برد برای آنها بود را با قلم روان نویسنده می خوانیم. این کتاب با داستان‌های متفاوتی که از یک دوره‌ی تاریخی دارد باعث جذب شدن خواننده به متن کتاب می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید