افطار در کلیسا
۱۴۰۱-۰۴-۲۶
افطار در کلیسا
مهدی میرکیایی، در جلد نهم از مجموعه سرگذشت استعمار با عنوان افطار در کلیسا، به تلخیص، تاریخ ایران در برهه زمانی شروع تا پایان حکومت صفوی را به رشته تحریر در آورده است.

افطار در کلیسا / مهدی میرکیایی.
وضعيت نشر: تهران: شرکت انتشارات سوره مهر، ‏‫۱۳۹۹.‬
صفحه شمار: ۱۲۰ ص.: مصور
موضوع:
داستانهاي فارسي -- قرن ‎۱۴
رده بندی ديویی: ‭۸‮فا‬۳ /۶۲‬‭م ۹۵۸ ‮الف‬‬
موجودی:
کتابخانه مسجد پنجتن علیهم السلام ۸۵۵۸۵۴
کتابخانه امام رضا (ع) گناباد ۸۲۱۴۹۲۴
کتابخانه وزیری یزد ۴۰۲۵۷۶۳۱
کتابخانه امام رضا (ع) روشناوند گناباد ۵۳۹۶۹۷
کتابخانه مسجد قبا ۴۷۳۱۰۳۵
کتابخانه آیت الله هاشم قزوینی ۳۷۱۱۵۰۸۱
کتابخانه آیت الله مجتبی قزوینی۳۶۱۲۷۵۹۶
کتابخانه مسجد امیرالمومنین (ع) ۸۴۵۸۸۹
مجتمع فرهنگی وکتابخانه امام رضا (ع) قوچان ۵۷۴۹۶۴۹
کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند ۷۴۶۰۷۵۳    
سربازان "رستم"، آخرین پادشاه سلسله ی "آق قویونلو"، به دنبال پسر هفت ساله ای به نام "اسماعیل" به لاهیجان آمده بودند. جاسوسان رستم به او خبر داده بودند اسماعیل که ماه ها بود به دنبال او می گشت، در لاهیجان پنهان شده است. اما "کارکیا میرزا علی"، حکمران لاهیجان، قسم می خورد که پای اسماعیل روی زمین گیلان نیست. سربازان با شک و تردید زیاد از خانه ی حکمران بیرون رفتند. سومین بار بود که به دنبال اسماعیل به آن جا می رفتند و هر بار کارکیا میرزا علی همین طور برای آن ها سوگند خورده بود. در حقیقت حکمران اسماعیل کوچک را در سبدی گذاشته و از سقف یکی از اتاق های خانه اش آویخته بود تا پایش روی زمین گیلان نباشد و او قسم دروغ نخورده باشد!
افطار در کلیسا، قسمت نهم از مجموعه سرگذشت استعمار نوشته مهدی میرکیایی سرگذشت سلسله صفویه، از روز تاسیس تا زمانی انقراض است. ردپای استعمار از این زمان در ایران دیده می شود و کم کم تاثیرات خودش را در تاریخ ایران نشان می دهد. بیشتر داستان در مورد دوران حکومت شاه عباس اول، گسترش نفوذ روحانیون مسیحی و همین طور سفیران و تجار خارجی در این زمان بوده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید