فارغ‌التحصیل زندان
۱۴۰۱-۰۴-۲۶
تازه های کتاب:
فارغ‌التحصیل زندان
کتاب «فارغ التحصیل زندان» جلد چهاردهم از سرگذشت استعمار است، این جلد استعمار و بردگی و جنگ و قتل عام مردم کشورهای آفریقا که توسط اروپایی‌ها و آمریکا صورت گرفته را روایت می‌کند.

فارغ‌التحصیل زندان/ مهدی میرکیایی.
وضعيت نشر: تهران: شرکت انتشارات سوره مهر‏‫، ۱۳۹۹.‬‬
صفحه شمار: ‏‫۱۵۱ ص.‬: مصور، عکس
موضوع:
تاريخ جهان -- ادبيات کودکان و نوجوانان
رده بندی ديویی: ‭۹۰۹‬‭م ۹۵۸ ف ۱۳۹۹‬
موجودی:
کتابخانه امام رضا (ع) تربت حیدریه ۷۸۲۴۳۰۴
مجتمع فرهنگی امام خمینی ۶۳۴۵۲۷۱
کتابخانه مسجد پنجتن علیهم السلام ۸۵۵۷۸۰
کتابخانه امام رضا (ع) گناباد ۸۲۱۴۷۳۴
کتابخانه وزیری یزد ۴۰۲۵۷۵۶۶
کتابخانه حضرت معصومه (س) ۸۷۴۹۲۱
کتابخانه آیت الله هاشم قزوینی ۳۷۱۱۴۹۸۰
کتابخانه آیت الله مجتبی قزوینی ۳۶۱۲۷۴۸۳
کتابخانه مسجد امیرالمومنین (ع) ۸۴۵۵۵۷
کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند ۷۴۶۰۶۹۵
هنری استنلی" زمانی برای روزنامه ای در آمریکا خبر تهیه می کرد. او هیجان انگیزترین اخبار و ماجراها را از افریقا برای دفتر روزنامه می فرستاد؛ اما چند سالی بود که روزنامه نگاری را کنار گذاشته بود و شغل جدیدی پیدا کرده بود. پادشاه بلژیک استنلی را استخدام کرد تا سرزمین کنگو در قلب افریقا را برای او خریداری کند. استنلی راهی کنگو شد و شروع به معامله با سران آن جا کرد. او به رئیس قبیله ها هدیه هایی مانند دستمال کاغذی، کلاه، کت های روشن و شیشه های نوشیدنی می داد و از آن ها می خواست برگه هایی را امضا کنند. در این برگه ها قراردای نوشته شده بود که رئیس قبیله، طبق آن، زمین ها و جنگل های اطراف را به استنلی می فروخت.
کتاب فارغ التحصیل زندان جلد ۱۴ از مجموعه سرگذشت استعمار، داستان تجارت برده و بعد برده داری در وطن بردگان است. البته کتاب با ماجراهایی از کشور عثمانی یعنی ترکیه امروزی، فلسطین، عراق، مصر و کویت و ... شروع می شود و به اینکه چطور جنگ جهانی موجب از هم پاشی این امپراتوری بزرگ و تجزیه آن به کشورهایی کوچک در سلطه استعمارگران می پردازد و بعد کم کم به مصر و آفریقا و حربه های استعمارگران برای بهره برداری حداکثری از منابع غنی و سرشار آفریقا و در کنار آن سو استفاده از ساکنین اصلی آنجا می پردازد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید