یک روز از زندگی ایوان دنیسوویچ
۱۴۰۱-۰۵-۰۸
تازه های کتاب:
یک روز از زندگی ایوان دنیسوویچ
کتاب «یک روز از زندگی ایوان دنیسوویچ» درباره اردوگاه‌های کار اجباری در دهه ۵۰ میلادی در شوروی سابق و شرایط زندانیان آنجا است.

یک روز از زندگی ایوان دنیسوویچ/ الکساندر سولژنیتسین ؛ ترجمه رضا فرخ‌فال.
وضعيت نشر: تهران : فرهنگ نشر نو : آسیم‏‫، ‏‫۱۴۰۰.‬‬‬
صفحه شمار: ‏‫یازده ، ‫۱۷۱ ص.‬‬‬
موضوع:
داستانهاي روسي -- قرن ‎۲۰م
رده بندی ديویی: ‫‭۸۹۱ /۷۳۴۴‬‬‭س ۸۲۴ ی ۱۴۰۰‬
موجودی:
کتابخانه آیت الله جلیلی کرمانشاه ۶۵۳۵۸۸۲
کتابخانه امام رضا (ع) گناباد ۸۲۱۴۵۸۱
کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند ۷۴۶۰۶۲۹
کتابخانه آیت الله محمدتقی بروجردی- بروجرد ۴۴۵۵۲۷۱
کتاب یک روز از زندگی ایوان دنیسوویچ اثری از الکساندر سولژنیتسین با ترجمه رضا فرخ‌فال است که در نشر نو منتشر شده است. شاید اگر شما هم کمی به تاریخ علاقه‌مند باشید، درباره تاریخ شوروی و اردوگاه‌های مختلفش شنیده‌اید. اما شاید حقیقت بسیار متفاوت با چیزی باشد که در یک فیلم دیده‌اید.
الکساندر سولژنیتسین در این کتاب، به سراغ یک روز از زندگی یک محکوم در یکی از اردوگاه‌های کار اجباری گولاگ رفته است و تجربه جذابی را برای مخاطبانش رقم زده است.  داستانی که او نوشته است درباره زندانی به نام ایوان دنیسوویچ است که بی‌گناه است اما به ده سال حبس در اردوگاه کار اجباری محکوم می‌شود. او که به حکم جاسوسی آنجاست، بارها با خودش فکر می‌کند، اگر گناهکار بود، اینقدر ناراحت نمی‌شد که در این وضع آنجا است.
یک روز از زندگی ایوان دنیسوویچ داستانی جذاب از زندگی این مرد است. در جایی که شرایط زندگی به شدت سخت است. سایه مرگ را می‌توان بر بالای سر خود و در تمام مدت احساس کرد و روابط انسان‌ها با یکدیگر، شکل و قیافه دیگری به خود می‌گیرد. تلاششان برای زنده ماندن، دیدنی است. و سولنژینتسین به خوبی نشان داده است که یک حکومت توتالیتر و دستگاه سانسور و سرکوبش چگونه کار می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید