آبنبات نارگیلی
۱۴۰۲-۰۵-۱۵
آبنبات نارگیلی
کتاب «آبنبات نارگیلی» از سری رمان‌های طنز آبنبات‌ مهرداد صدقی است. راوی، در کتاب «آبنبات نارگیلی» پسری به نام محسن است که در نیمه‌ی دوم دهه‌ی ۷۰، حدود ۲۰ سال دارد و اتفاقات بامزه‌ای که برایش می‌افتد را توضیح می‌دهد.

کتاب «آبنبات نارگیلی»  لحن و زبانی بسیار ساده و گیرا دارد و یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های آن این است که کنار گذاشتنش بسیار سخت است. مهرداد صدقی قبلا سه جلد از این مجموعه را به نام های: آب نبات هل دار، آب نبات پسته‌ای و آبنبات دارچینی نوشته است. «آبنبات نارگیلی» در دهه‌ی ۷۰ اتفاق می‌افتد و محسن، شخصیت اصلی داستان‌ها در این مجموعه، دانشجو شده است.این کتاب هم مثل آثار قبلی صدقی، فضای نوستالژی را به تصویر می کشد و یادآور تمام اتفاقاتی است که در این برهه‌ی زمانی رخ داده است؛ همچنین شرایط اجتماعی حاکمی که تاثیرش روی زندگی راوی مشهود است هم، در بخش‌های مختلف این این رمان به چشم می‌خورد.
فضای داستان، کاملاً نوستالژیک است و از برخوردهای طبقه متوسط رو به پایین جامعه با چیزهای جدید سخن می‌گوید. برای مثال در جایی از داستان، پسرک برای مادر و مادربزرگش کیوی می‌برد و آن‌‌ها نسبت به آن مقاومت نشان می‌دهند. این کتاب، مجموعه‌ای از داستان‌هاست که هرکدام ماجرای خنده‌دار و در عین حال پر مغزی را روایت می‌کند.
رده بندی ديویی: ‭۸‮فا‬۳ /۶۲‬‭ص ۵۳۹ آ ۱۴۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
عنوان و نام پديدآور: آبنبات نارگیلی/ نویسنده مهرداد صدقی؛ ویراستار اکرم دژهوست گنک؛ [برای] انتشارات سوره مهر (وابسته به حوزه هنری)، دفتر طنز.
وضعيت نشر: تهران: شرکت انتشارات سوره مهر، ۱۴۰۰.
صفحه شمار: ‏‫‬‏۳۸۴ ص.‬‬‬‬
موضوع: داستانهاي طنزآميز فارسي - قرن ‎۱۴
موجودی:
کتابخانه حضرت معصومه (س) ۸۷۶۰۱۵
کتابخانه مسجد غدیر باباعلی پنج ۷۹۱۴۴۳۸
کتابخانه مسجد امیرالمومنین (ع) ۸۴۷۴۲۸
کتابخانه قوچان ۵۷۵۰۵۳۸
کتابخانه درگز ۶۰۳۷۸۳۶
کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند ۷۴۶۱۷۷۸
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید