دشمن شناسی
۱۴۰۲-۰۷-۰۵
دشمن شناسی
کتاب «دشمن شناسی» نوشته سیدامیر پورفاضلی، پژوهشی است در تبیین موضوع دشمن شناسی (ماهیت، گونه ها، زمینه ها، اهداف و روش ها) که حضرت آیت االه خامنه ای (مد ظله العالی) در بیانات مختلف خود در این خصوص تذکر داده و مطالب ارزشمندی را بیان فرموده اند.

نویسنده: سیّد امیر پورفاضلی
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی
تعداد صفحات: 512

دشمن‌شناسی از مفاهیمی است که در آیات و روایات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و بر هوشیاری همیشگی مؤمن و دشمن‌شناسی او تأکید شده و تبرّی از دشمن که لازمه‌ی آن دشمن‌شناسی است در زمره‌ی فروع دین قرار دارد. علمای شیعه نیز به پیروی از معارف و احکام دینی توجه و اهتمام زیادی را صرف معرفی دشمن و موضعگیری در قبال آن در طول تاریخ داشته‌اند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی بخش معتنابهی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظّم رهبری به این موضوع اختصاص داشته است.
رهبر انقلاب بارها بر کسب بصیرت، بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی که از ضروریات دشمن‌شناسی به خصوص در طوفان حوادث‌اند تأکید کرده‌اند. ایشان شناخت انواع و اقسام حیله‌های دشمن و معرفی آنها و آگاه کردن ملت را بارها و بارها به مسئولان و مردم گوشزد کرده‌اند.
کتاب «دشمن شناسی» به منظور شناخت و روشهای دشمن و راههای مقابله با آن در چهارده فصل تعاریف، ضرورت شناخت دشمن، علل و دلایل دشمنی، ماهیّت و ویژگیهای دشمن، اهداف دشمن، شیوه‌ها، ابزارها و زمینه‌های دشمن، برنامه‌ریزیهای دشمن، شیوه‌ها و ابزار مقابله با دشمن، اقشار مورد هدف دشمن، عوامل کمک به دشمن، نقش امام راحل در مقابله با دشمن، ایستادگی در برابردشمن، رسانه‌ها و دشمن، استعمار فرانو و صهیونیسم، بزرگترین دشمن ملّت ایران و کلام آخر تحت عنوان پایان رویارویی ما با دشمنان چه وقت خواهد بود؟ تنظیم شده است.
برشی از کتاب: 
به صدّام چراغ سبز دادند؛ این یک اقدام دیگر دولت آمریکا بود برای حمله‌ی به ایران. صدّام اگر چراغ سبز آمریکا را نمیگرفت، بعید بود به مرزهای ما حمله کند. هشت سال جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند؛ قریب سیصد هزار جوانهای ما، مردم ما را در این جنگ به شهادت رساندند.
در طول این هشت سال - بخصوص در سالهای آخر - همیشه آمریکایی‌ها پشت سر صدّام بودند و به او کمک میکردند - کمک مالی، کمک تسلیحاتی، کمک کارشناسیِ سیاسی - خبرهای ماهواره‌ای میدادند و امکانات خبررسانی داشتند.
... رئیس استخبارات آن روز صدّام، بعدها مصاحبه کرد و گفت هفته‌ای سه مرتبه من میرفتم به سفارت آمریکا در بغداد و آنها یک پاکتِ دربسته‌ای به من میدادند که همه‌ی اطّلاعات ماهواره‌ای مربوط به نقل و انتقالات نیروهای مسلّح ایران در آن بود و ما میدانستیم کجا هستند.
یک چنین کمکهایی کردند.

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید