محرمانه با فرزندم
۱۴۰۲-۱۱-۲۳
محرمانه با فرزندم
کتاب «محرمانه با فرزندم» نوشته هانیه جهانی درباره تربیت جنسی کودکان و نوجوانان است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

کتاب «محرمانه با فرزندم» اثری آموزشی است که با دیدگاهی اسلامی و با به‌کارگیری تکنیک‌ها و دانش روان‌شناسی، اصول تربیت جنسی کودک و نوجوان را به شما آموزش داده و بایدها و نبایدهای این زمینه را بررسی می‌کند. این کتاب در نُه فصل اصلی تدوین شده که هرکدام به زیرعنوان‌های مختلفی با موضوعات مربوطه می‌پردازند. فصل اول «کلّیات تربیت جنسی» تعریف‌های ابتدایی را ارائه می‌کند، فصل دوم «هویت جنسی چیست؟» مراحل پیدایش هویت جنسی و خطرات این دوره را ذکر می‌کند، فصل سوم «پاسخ‌گویی والدین به کنجکاوی فرزندان» اصول پاسخ‌گویی به سوالات و واکنش به رفتارهای جنسی کودک را بیان کرده و فصل چهارم «تربیت جنسی در دوران شیرخوارگی» اقدامات لازم برای رشد شناختی-روانی کودک شیرخوار را آموزش می‌‌دهد.
«هانیه جهانی» اصول روانشناسی پرورش جنسی را در این اثر ارائه کرده و ‌با نظارت «دکتر زهرا آیت‌اللهی» آن را در قالب اسلامی به رشتۀ تحریر درآورده است. در ادامۀ این اثر فصل پنجم «تربیت جنسی در دوران کودکی اول» به بررسی نکات مراقبتی در رشد شناختی-روانی در دورۀ سه تا شش سال می‌پرداز، در فصل ششم «تربیت جنسی در دوران کودکی دوم (شش تا دوازده سالگی)» دربارۀ اهمیت مضاعف حمایت عاطفی، پرورش عقیدتی و کنترل بیداری جنسی می‌خوانیم و فصل هفتم «تربیت جنسی در دوران نوجوانی»، جایی‌ست که تمام آموخته‌ها به منصۀ ظهور رسیده و آموزش‌های عملی در زمینۀ بلوغ، پاکدامنی، نیروی شهوانی، ارتباط سالم و رشد طبیعی باید به دقت انجام شود. فصل پایانی کتاب نیز «پیش‌گیری از سوء استفادۀ جنسی» نام دارد و به ارائۀ تکنیک‌های کاربردی برای مراقبت از سلامت روح و جسم فرزند در دوران کودکی و نوجوانی می‌پردازد.
رده بندی ديویی: ‭۶۱۳ /۹۶‬‭ج ۹۵۷ م‬‬‬‬‬
عنوان و نام پديدآور: محرمانه با فرزندم: تربیت جنسی کودک و نوجوان/ هانیه جهانی؛ با نظارت زهرا آیت‌اللهی؛ ویراستار رامین بابازاده.
وضعيت نشر: قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دفتر نشر معارف، ۱۴۰۱.
صفحه شمار: ‏‫۲۷۲ ص.‬‬‬
موضوع: امور جنسي -- آموزش به کودکان
موضوع: امور جنسي -- آموزش به نوجوانان
عنوان دیگر: تربیت جنسی کودک و نوجوان.
موجودی:
حسینیه و کتابخانه امام رضا (ع) ۶۲۳۴۹۵۸، ۶۲۳۴۹۷۲
کتابخانه مسجد پنجتن علیهم السلام ۸۵۷۶۳۹
کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند ۷۴۶۲۲۴۹
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید