اینجا سوریه است؛ صدای زنان راوی جنگ
۱۴۰۲-۱۱-۲۳
اینجا سوریه است؛ صدای زنان راوی جنگ
کتاب اینجا سوریه است، نوشته زهره یزدان پناه قره تپه، اولین عنوان از مجموعه آثار ناشر در رده «زنان مقاومت - فتنه شام» است و در تلاش است تا صدای زنان راوی جنگ باشد.

کتاب اینجا سوریه است، در تلاش است تا فصل جدیدی در چگونگی ثبت تاریخ شفاهی بگشاید؛ فصل جدیدی که می‌تواند «ثبت تاریخ شفاهی در موقعیت بحران» نامیده شود، هرچند به دلیل گسترده بودن دریای روایت‌ها، به‌ویژه روایت‌های مقاومت در سوریه، این روایت‌ها ناتمام هستند و روایت‌های این کتاب، فقط گوشه‌ای از صدای زنان راوی جنگ در سوریه است.
زهره یزدان‌ پناه قره‌تپه، برای نگارش کتاب اینجا سوریه است، چند مرتبه به استان‌ها و شهرهای مختلف سوریه سفر کرد و روایت‌های کتاب را به ترتیب زمانی، و در دو بخش تنظیم و تدوین کرده است. بخش اول خاطرات سفر در سال ۲۰۱۷ را دربر می‌گیرد که با پاییز و زمستان ۱۳۹۶ مصادف شده است و بخش دوم، وقایع سال ۲۰۱۸ است که همزمان با تابستان ۱۳۹۷ است. در هر بخش از کتاب با ۱۱ فصل و همچنینی ضمیمه‌ها و تصاویری از وضعیت مردم و مناطق مختلف سوریه روبه‌رو هستیم که نگاه نویسنده را به سوریه به ما نشان می‌دهد. این روایت‌ها صدای زنانی است که راوی جنگ هستند و در این میان دیده نمی‌شوند.
رده بندی ديویی: ‭۳۶۵ /۴۵ ۰۹۲‬‭ی ۴۶ ‮الف‬‬‬‬‬
عنوان و نام پديدآور: اینجا سوریه است؛ صدای زنان راوی جنگ/ محقق و نویسنده زهره یزدان‌پناه قره‌تپه؛ ویراستار گروه ویراستاران گنج، نرجس توکلی لشکاجانی؛ تهیه شده در واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی.
وضعيت نشر: تهران: راه‌یار‏‫، ۱۴۰۰.‬‬
صفحه شمار: ‏‫‬‏۷۷۵ ص.‬‬: مصور (رنگی)، عکس.‬
موضوع: سوریه -- تاریخ -- جنگ‌ داخلی، ۲۰۱۱م. -- زنان -- خاطرات
عنوان دیگر: صدای زنان راوی جنگ.
موجودی:
کتابخانه مسجد پیغمبر (ص) ۵۰۳۲۳۳۶
مجتمع فرهنگی امام خمینی ۶۳۴۵۸۲۷
کتابخانه آیت الله حاج شیخ عباس تربتی ۳۵۷۵۲۴۱
کتابخانه آیت الله هاشم قزوینی ۳۷۱۱۸۰۸۸
کتابخانه آیت الله مجتبی قزوینی ۳۶۱۳۰۱۶۷
کتابخانه مسجد الرضا (ع) ۳۳۱۲۰۷۹۱
کتابخانه امام رضا (ع) گناباد ۸۲۱۵۶۹۱
کتابخانه امام علی بن موسی الرضا (ع) انار رفسنجان ۵۵۳۴۶۲۵
کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند ۷۴۶۲۲۵۲
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید