گرامی داشت روز معلم در کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی
۱۴۰۳-۰۲-۱۲
گرامی داشت روز معلم در کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی
به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری، تعدادی از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان ها به برگزاری نمایشگاه‌های منابع مطالعاتی با محوریت معلم اقدام کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، در این راستا نمایشگاهی با عنوان «مظهر دانایی» در کتابخانه زینبیه واقع در خیابان مطهری شمالی 2 ، «یک صبح یک معلم» در مسجد امام رضا(ع) واقع در شهرك بوعلي ، انتهاي بلوار ولي عصر (عج) مشهد، برگزار شده است.
از جمله نمایشگاه‌های شهرستان‌ها نیز نمایشگاه‌ «انوار عشق» در مجتمع فرهنگی و کتابخانۀ امام‌ رضا(ع) درگز، نمايشگاه «چراغ راه بشریت» در محل کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند، نمایشگاه «زمزمه محبت» در کتابخانه امام رضا(ع) قوچان برپا شده است.
«معلم، شمع بزم آفرينش»، «آيينه و آفتاب»، «استاد شهيد به روايت اسناد»، «جايگاه رفيع معلم در اسلام»، «پاره‌اي از خورشيد»، «بيست گفتار»، «در مكتب تجربه»، «پژواك انديشه‌ها»، «يك روز به جاي خانم معلم» عناوين برخي کتب به نمایش‌ درآمده در این نمایشگاه‌ها است.
این نمایشگاه‌ها در ادامه سلسله نمایشگاه‌های موضوعی و مناسبتی و با هدف معرفی هرچه بیشتر آثار و شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری و منابع مرتبط با هفته معلم، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ انقلاب اسلامی و مقام و شغل معلمی دایر شده است.
استادمرتضی مطهری، متفکر، نویسنده و اندیشمندی که آثارش نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت در 12 اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه تروریستی فرقان به شهادت رسید.
از آن پس، سالروز شهادت این عالم و فیلسوف اسلامی که بنیانگذار جمهوری اسلامی از او به عنوان حاصل عمرش نام برد، به عنوان روز معلم گرامی داشته می شود.
گفتنی است که کتب به‌ نمایش‌ درآمده در این نمایشگاه‌ها قابل امانت به اعضای محترم است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید