برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با موضوع رسول اکرم (ص) در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی
۱۴۰۳-۰۶-۲۹
هم‌زمان با هفته وحدت انجام شد
برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با موضوع رسول اکرم (ص) در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی
هم‌زمان با هفته وحدت، نمایشگاه‌های منابع مطالعاتی اعم از کتاب و نرم‌افزار با محوریت موضوعی رسول اکرم (ص) در کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در کشور برگزار شد.

به گزارش گنجینه رضوی، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهدمقدس و شهرستان‌ها، با هدف گرامی‌داشت 17 ربیع‌الأول، سالروز میلاد باسعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آشنایی مراجعان این کتابخانه‌ها با ويژگي‌هاي شخصيتي، سيره و زندگاني حضرت محمد (ص) و منابعي در باب سيره نبوي، نمایشگاه‌‌هایی با محوریت معرفی آثار مکتوب و دیجیتال با این موضوع، برپا کردند.
دراین‌راستا، نمایشگاه‌هایی با عناوینی همچون «خير البشر»، «وحدت در سايه پيامبر اكرم (ص)»، «پيام‌آور رحمت»، «رحمه للعالمين»، «برادري و انسجام اسلامي»، «امتداد رسالت و امامت»، «پيامبر رحمت» و «وحدت؛ فضل الهي»، در کتابخانه‌های این آستان مقدس دایر شده است. 
از جمله این کتابخانه‌ها می‌توان از کتابخانه حسينيه امام رضا (ع)، كتابخانه آیت الله حاج شيخ هاشم قزويني (ره)، کتابخانه مسجد جواد‌الائمه (ع) و کتابخانه آيت‌الله حاج شيخ مجتبي قزويني (ره) مشهد و مجتمع‌های فرهنگي و كتابخانه‌های امام رضا (ع) در شهرستان‌های درگز، سبزوار و قوچان و كتابخانه‌های امام رضا (ع) در بروجرد، کرمانشاه و بيرجند، نام برد.
همچنین تعدادی از کتابخانه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت هفته وحدت، با تولید و انتشار محتوا در بستر مجازی به معرفی کتاب به این مناسبت پرداختند. به‌طور مثال، می‌توان به برگزاری نمايشگاه مجازي توسط كتابخانه امام رضا (ع) تربت حیدریه و کتابخانه حضرت معصومه (س) مشهد، اشاره کرد. 
کتاب‌هایی با عناوین؛ شهابي در شب، محمد و آيات، سيره اخلاقي پيامبر اعظم (ص)، سنن النبي، آن‌گاه هدايت شدم، زن كامل در سيره محمد (ص)، محمد (ص) برگزيده خدا، قاف، وسعت دل، حديث برادري در سيره نبوی، رحمت نبوي و خشونت جاهلي و...، در نمایشگاه‌های مختلف این کتابخانه‌ها در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.
همچنین به این مناسبت، جلسه نشست كتابخوان با محوریت معرفی كتاب «سنن النبي»، با توجه به اهميت مسئله وحدت اسلامي و با هدف تشويق اعضای کتابخانه به مطالعه در اين زمينه و بالا بردن آگاهي آنان درباره شيعه و سني در كتابخانه مجتمع فرهنگي امام رضا (ع) سبزوار، برگزار شد. 
گفتنی است، کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با انجام فعالیت‌های گوناگون فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه هم‌راستا با اهداف این سازمان در احیای فرهنگ کتابخوانی و اشاعه هر چه بیشتر آن در جامعه، گام برمی‌دارند.

افزودن دیدگاه جدید: