سيد عزيز: زندگي نامه‌ي خود گفته حجةالاسلام و المسلمين سيدحسن نصرالله
۱۴۰۳-۰۷-۰۸
سيد عزيز: زندگي نامه‌ي خود گفته حجةالاسلام و المسلمين سيدحسن نصرالله
کتاب «سید عزیز»، حاصل ساعت ها گفت وگوی اختصاصی "حمید داودآبادی" با دبیر کل حزب الله لبنان در سال 1377 است که در آن سید حسن نصرالله، زوایای ناگفته ی زندگی خود را بازگو کرده است. بسیاری از خاطرات و گفته های منتشر شده در این کتاب، برای اولین بار است که ذکر می شوند.

کتاب «سید عزیز» زندگی نامه خودگفته شهید «سید حسن نصرالله» است که به کوشش «حمید داوودآبادی» تالیف شده است.
این کتاب حاصل ساعت‌ها گفت‌وگوی اختصاصی «حمید داودآبادی» با شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سال 1377 است که در آن سید حسن نصرالله، زوایای ناگفته زندگی خود را بازگو کرده است. بسیاری از خاطرات و گفته‌های منتشر شده در این کتاب، برای اولین بار است که ذکر می‌شوند. پیاده کردن نوارهای ضبط شده از سید حسن نصرالله و ترجمه متون از عربی به فارسی بر عهده علی رضا موحدی بوده است.
کتاب «سید عزیز» مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است که ایشان در تقریة بر کتاب «سید عزیز» نوشته‌اند: «هر چیزی که مایه شناخت و تکریم بیشتر آن سید عزیز شود، خوب و برای من مطلوب است.»
نویسنده در مقدمه کتاب سید عزیز آورده است:
«اولین بار، در تابستان 1362 در سفری به لبنان با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله آشنا شدم. همان ایام، به دلیل شباهت چهره و خلق و خو، بچه‌های ایرانی -و لبنانی به تبعیت از آنان- وی را خامنه‌ای کوچک می‌خواندند. بهار 1374 توفیقی دست داد تا پس از 12 سال، مجددا سید حسن نصرالله را در بیروت ملاقات کنم. در دو جلسه در مجموع حدود 6 ساعت، خاطرات سید حسن را ضبط ویدئویی کردم.
در این کتاب با اوضاع، احوال و روحیات شخصی سید حسن نصرالله که ذکر و یادآوری آنها برای خود وی جالب و جذاب بود آشنا می‌شوید. کسی که بر خلاف بسیاری از رهبران سازمان‌های به اصطلاح مبارز، مسئولیت و دبیر کلی را نه برای کسب پست مقام و مال، که برای خدمت خالصانه‌تر می‌داند تا آن جایی که از اعزام فرزند دل بند خود به جبهه‌های نبرد علیه اشغال گران، ابایی ندارد و بر شهادت جگر گوشه خود افتخار می‌کند.»
در پایان کتاب سید عزیز، عکس هایی از کودکی تا بزرگسالی سید حسن نصرالله در لباس ها و موقعیت های گوناگون مشاهده می شود.

افزودن دیدگاه جدید: