۱۳۹۳-۰۶-۲۳
نسل جدید مانیتورها در راه است
در آینده ای نه چندان دور مانیتورها دیگر جایی روی میز کار شما نخواهند داشت ، چرا که با تولید نسل جدید آنها، شما می توانید مانیتورهایی را که دور محورخود پیچیده شده اند – درست مانند پرده های پروژکتور- به دیوار آویزان کنید و در زمان کار ، آنها را باز کرده و استفاده »
در آینده ای نه چندان دور مانیتورها دیگر جایی روی میز کار شما نخواهند داشت ، چرا که با تولید نسل جدید آنها، شما می توانید مانیتورهایی را که دور محورخود پیچیده شده اند – درست مانند پرده های پروژکتور- به دیوار آویزان کنید و در زمان کار ، آنها را باز کرده و استفاده نمایید.
چند سالی است که کمپانی های بزرگ تولید کننده مانیتور، برای تولید مانیتورهای کم ضخامت تر، رقابت شدیدی با یکدیگر دارند. در این میان تولید مانیتورهایی که قابل انعطاف نیز باشند به هدفی دست نیافتنی برای این کمپانی ها تبدیل شده بود. کاربردهای تجاری فراوانی که مانیتورهای قابل انعطاف دارند، باعث براه افتادن تحقیقات فشرده ای در سطح جهان برای بدست آوردن فن آوری تولید این نوع مانیتورها شده بود. تا اینکه هفته گذشته شرکت فیلیپس (Philips)اعلام کرد که توانایی تولید مدل اولیه ای ازمانیتورهای قابل انعطاف را دارد.البته تا کنون تلاشهایی در این زمینه صورت گرفته بود که نتایج خوبی هم در برداشته است.
از جمله می توان به ساخت مانیتور کوچکی بانام گومی (Gummi)در سال گذشته اشاره کرد که اندازه ای در حد یک کارت اعتباری داشت و بدون نیاز به موس وصفحه کلید می توانستید از آن استفاده کنید و مهمتر از همه اینکه با پیچاندن آن هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی آمد.
تنها مشکلی که در این میان وجود داشت ، عدم توانایی شرکت تولید کننده این مانیتور در ساخت مانیتورهایی با ابعاد بزرگتر بود.
مانیتور ساخت کمپانی فیلیپس بر خلاف مدل های ساخته شده قبلی اندازه مناسبی دارد. مدل اولیه تولید شده یک مانیتور پنج اینچی است و کمپانی فیلیپس اعلام کرده که با ادامه تحقیقات بر روی این مدل اولیه قادر است تا دو سال آینده مانیتورها یی با ابعاد یک مانیتور معمولی را وارد بازار نماید. از مهمترین مزایای این مانیتورها امکان استفاده آنها در گوشی های موبایل است.
با استفاده از این مانیتورها موبایلهای کوچک هم می توانند صفحه نمایش بزرگی داشته باشند. برای دیدن یک کلیپ یا اتصال به اینترنت شما می توانید صفحه نمایش موبایل را که در دستگاه لوله شده است ، بیرون کشیده و از آن استفاده نمایید. شعاع انحنای این مانیتورها در حدود ۷٫۵ میلیمتر است ، به این ترتیب شما می توانید آن را دور خود کار خود لوله کنید. در واقع همین شعاع انحنا و انعطاف پذیری می تواند طول عمر این مانیتورها را نیز به نحو چشمگیری افزایش دهد. در واقع کمپانی فیلیپس این موفقیت را مدیون شرکت پولیمر ویژن است که به تازگی به جزئی از فیلیپس تبدیل شده است. در واقع مهارت این شرکت در تولید صفحه های TFTدر اندازه های بزرگ است.
این مانیتور که نام علمی آن ۵ PV-QML است ، دارای ۳۲۰x240 پیکسل می باشد و وضوح تصویر آن.
ماده اصلی بکار رفته در این مانیتور، ماده ای به نام جوهر الکترونیکی (e-ink)است که علاوه بر خاصیت انعطافی که دارد باعث کم مصرف شدن مانیتور و بالارفتن عمر باتری آن نیز می شود.به این ترتیب بعید به نظر نمی رسد که تا چند سال دیگر شما بتوانید روزنامه الکترونیکی تان را بخوانید و سپس آن را لوله کنید و در جیب پیراهنتان بگذارید.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید