۱۳۹۳-۰۶-۲۴
راه های جلوگیری از آلودگی به وسیله ویروس ها
تمامی کاربران می بایست در برابر فایل های اجرایی و یا دیسک ها با احتیاط عمل کنند. یکی از روش های جدیدی که ویروس ها برای تکثیر خود از آن استفاده می کنند این است که یک ایمیل که دارای محتوای آلوده است را به تمام کاربران موجود در دفترچه آدرس کاربر می فرستد و »

تمامی کاربران می بایست در برابر فایل های اجرایی و یا دیسک ها با احتیاط عمل کنند. یکی از روش های جدیدی که ویروس ها برای تکثیر خود از آن استفاده می کنند این است که یک ایمیل که دارای محتوای آلوده است را به تمام کاربران موجود در دفترچه آدرس کاربر می فرستد و از آن جایی که گیرنده ها، فرستنده را می شناسد با خیالی آسوده فایل را باز می کنند که این کار آغاز آلودگی سیستم ها است.

استفاده از آنتی ویروس ها بسیار تاکید می شود. یک برنامه آنتی ویروس به هنگام روشن شدن کامپیوتر، بوت و تمامی فایل های در دسترس کامپیوتر را بررسی می کند. برنامه های ضد ویروسی که کامل تر هستند به عنوان یک واسط محتوای ایمیل ها و یا فایل های اجرایی را دریافت کرده و پس از بررسی صحت، آن ها را به برنامه کاربردی مورد نظر می فرستند.

در شبکه ها نیز بر روی تمامی سیستم ها می بایست یک برنامه آنتی ویروس قرار داد که این برنامه ها نسبت به ضد ویروس های معمولی دارای سطح محافظتی بالاتری نیستند اما ایجاد حفاظ در برابر ویروس ها را ساده تر می کنند. این آنتی ویروس ها دارای قابلیت مدیریت و نظارت متمرکز هستند و تمامی سیستم های شبکه را وادار می کنند تا براساس قوانین، مکانیزم های مربوط به جستجوی ویروس ها را اجرا کنند. این برنامه ها همچنین شناسایی امضای ویروس های جدید و ارسال آن ها برای کامپیوترهای دیگر موجود در شبکه را ساده کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید