دی ان اس
۱۳۹۷-۰۹-۱۸
براي تجربه سرعت و امنيت بالاتر در اينترنت، DNS را تغيير دهيد
با ما همراه باشيد تا بهترين DNSهاي رايگان را به شما معرفي كنيم كه ضمن تضمين امنيت شما در دنياي وب، سرعت بسيار خوبي را هم ارائه مي دهند.

تاكنون به ساز و كار اينترنت فكر كرده ايد؟ اينكه چطور با وارد كردن آدرس يك وب سايت، مرورگر آن را نمايش مي دهد در حالي كه كل دنياي شبكه و اينترنت بر پايه آدرس IP در جريان است؟ با ما همراه باشيد تا جواب اين سوال ها را بدهيم.
 
DNS چيست؟
مسلما همه ما براي دسترسي به يك وب سايت، نام دامنه آن را در مرورگر تايپ مي كنيم اما واقعيت اينجاست كه اينترنت نام دامنه را متوجه نمي شود بلكه سرويس ديگري به نام DNS (مخفف عبارت Domain Name Service) وجود دارد كه منجر به باز شدن وب سايت مي شود.

درواقع در دنياي اينترنت همه ارتباطات بر اساس آدرس IP هستند اما به خاطر سپردن آدرس IP وب سايت هاي مختلف اصلا ممكن نيست! در اين بين سرويسي به نام DNS وجود دارد كه نام دامنه همه وب سايت ها به همراه آدرس IP آن ها را نگه مي دارد. به اين ترتيب بعد از اينكه شما نام دامنه وب سايت را در مرورگر خود وارد كرديد، مرورگر درخواست شما را به DNS ارسال مي كند. حالا DNS نام دامنه وب سايت را به آدرس IP آن تبديل مي كند و به اين ترتيب شما روي مرورگر خود شاهد آن وب سايت خواهيد بود. بنابراين كار DNS تبديل نام دامنه به آدرس IP وب سايت است.
 
معايب استفاده از DNS پيش فرض ISP
اگر در حال استفاده از اينترنت هستيد و تاكنون آدرس DNS خود را هم تغيير نداده ايد، بي شك از DNS پيش فرض ISP خود استفاده مي كنيد. بايد بگوييم كه استفاده از DNS پيش فرض معايبي دارد كه مهم ترين و البته بي خطرترين آن سرعت پايين است كه حتي اگر اينترنتي با سرعت بالا هم خريداري كرده باشيد، با تاخير در باز شدن صفحات وب مواجه خواهيد شد.

در قدم بعدي استفاده از DNS پيش فرض ISP حريم خصوصی شما را به خطر مي اندازد زيرا امكان ثبت و دسترسي به همه فعاليت هاي شما در اينترنت وجود دارد. حتي ممكن است از اطلاعات وب گردي شما براي نمايش تبليغات هدفمند هم استفاده شود.

البته بايد بگوييم كه ثبت جستجوهاي شما تنها يك احتمال است و سرويس دهنده هاي اينترنتي لزوما رفتار شما در وب را ركورد نمي كنند با اين حال بد نيست كه جانب احتياط را نگه داريد. با همه اين اوصاف بهترين راه حل تغيير DNS است.
 
مزاياي تغيير DNS
معروف ترين آدرس DNS در جهان، آدرس 4.2.2.4 است كه معمولا اغلب افرادي كه آشنايي با دنياي اينترنت و شبكه دارند، به جاي استفاده از DNS خود ISP، از آن استفاده مي كنند. خبر خوش حال كننده اين است كه امروزه DNSها خود تنها به دي ان اس پيش فرض گوگل محدود نمي شود بلكه تعداد زيادي DNS رايگان وجود دارد كه علاوه بر ارائه سرعت بالاتر، مزاياي بسيار ديگري هم در اختيار شما قرار مي دهند. مثلا برخي از اين DNSهاي رايگان جلوی باز شدن لينك هاي آلوده را مي گيرند، گروهي ديگر امكان نظارت بر اينترنت را براي شما فراهم مي كنند كه اين مورد براي والديني كه نگران رفتار كودكان خود در اينترنت هستند گزينه مناسبي است. گروهي ديگر قابليت مسدودسازي صفحات آلوده را دارند و... .

حالا كه كاملا با مفهوم DNS و دي ان اس پيش فرض و معايب استفاده از آن و همچنين اهميت تغيير DNS آشنا شديد، با ما همراه باشيد تا بهترين DNSهاي رايگان را به شما معرفي كنيم كه ضمن تضمين امنيت شما در دنياي وب، سرعت بسيار خوبي را هم ارائه مي دهند.
 
بهترين DNSهاي رايگاني كه بايد استفاده كنيد
1- DNS پيش فرض گوگل
اگر قصد داريد DNS خود را از حالت پيش فرض ISP عوض كنيد، اولين گزينه پيش روي شما استفاده از DNS پيش فرض گوگل، يعني 4.2.2.4 است. اگر تجربه تغيير DNS را داشته باشيد حتما مي‎‍ دانيد كه آدرس DNS را در دو بخش به نام هاي Preferred DNS و Alternate DNS وارد مي كنيد. براي اينكه بتوانيد از اين دي ان اس گوگل استفاده كنيد، كافي است دو گزينه بالا را با اعداد زير پر كنيد:

 
4.2.2.4 : Preferred DNS
Alternate DNS: 8.8.8.8
 2- DNS 1.1.1.1

همان طور كه از نام اين DNS پيداست، آدرس آن 1.1.1.1 است. جالب است بدانيد كه اين DNS سريع ترين دي ان اس جهان است كه از حريم خصوصي شما هم به خوبي محافظت مي كند. بنابراين يكي از بهترين انتخاب ها براي تغيير DNS همين مورد است. ضمنا به تازگي برنامه اي با همين نام براي اندرويد و iOS هم عرضه شده است كه آدرس DNS شما را به 1.1.1.1 تبديل كرده و تجربه سرعت بسيار بالايي را براي شما فراهم مي كند.

2. اگر قصد استفاده از دي ان اس Cloud flare را داريد بايد DNS را به اين شكل وارد كنيد:
Preferred DNS: 1.1.1.1
Alternate DNS: 1.0.0.1.

 3- دي ان اس Notron ConnectSafe
سومين دي ان اس پيشنهادي Notron ConnectSafe است. اين دي ان اس سه سطح دارد:
سطح اول كه هم سرعت بالايي ارائه مي دهد و هم از باز شدن وب سايت هاي مشكوك و آلوده و بدافزارها جلوگيري مي كند.
Preferred DNS: 199.85.126.10
Alternate DNS: 199.85.127.10
سطح دوم علاوه بر ويژگي هاي سطح اول، از نمايش محتواي پرنوگرافي هم جلوگيري مي كند.
Preferred DNS: 199.85.126.20
Alternate DNS: 199.85.127.20
و سطح سوم علاوه بر دو سطح بالا، صفحات غيرقانوني را هم مسدود مي كند.

 
4- Comodo Secure DNS
اين آدرس دي ان اس در كنار سرعت بالا، امنيت بسيار خوبي هم ارائه مي دهد و صفحات مخرب و آلوده را مسدود مي كند.
Preferred DNS: 8.26.56.26
Alternate DNS: 8.20.247.20


https://faceit.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید