1
۱۳۹۷-۰۳-۱۹
راه هايي براي ويرايش فايل هاي PDF
از مهم ترين فرمت هاي مربوط به اسناد الكترونيكي به شمار مي آيد كه چه در محيط كاري و چه در كارهاي شخصي جايگاه شاخصي دارد.

PDF از مهم ترين فرمت هاي مربوط به اسناد الكترونيكي به شمار مي آيد كه چه در محيط كاري و چه در كارهاي شخصي جايگاه شاخصي دارد.

خاصيت اصلي و دليل محبوبيت اين فرمت هم اين است كه سند ايجاد شده با آن، همه جا و روي هر دستگاهي يكسان ديده مي شود، اما همين قابليت بسيار كاربردي باعث ضعف در جنبه ديگري شده است: ويرايش. فايل هاي پي دي اف واقعا براي تغيير طراحي نشده و زماني كه اين نياز پيش مي آيد، ويرايش آنها به سرراستي فرمت هاي ديگر نيست. در اين مطلب مي خواهيم ببينيم چه راهكارهايي براي ويرايش اين فرمت جالب و سرسخت وجود دارد!

 
  برنامه ويرايش فايل هاي pdf

راهكار جامع از خالقان پي دي اف

فرمت پي دي اف براي نخستين بار توسط شركت ادوبي معرفي شد، بنابراين طبيعي است كه براي كار با اين فرمت سراغ همين شركت برويم. نرم افزار ادوبي آكروبات به اندازه كافي مشهور است و بسياري از كاربران با آن آشنايي دارند. نسخه جديد آن يعني آكروبات پرو DC (Adobe Acrobat Pro DC) بهترين گزينه براي انجام عمليات مختلف روي فايل هاي پي دي اف از جمله ويرايش آنهاست. (حواستان باشد اين را با آكروبات Reader كه صرفا براي مشاهده فايل هاست اشتباه نكنيد!)

هنگامي كه يك فايل پي دي اف را در اين نرم افزار باز مي كنيد، روي ابزار Edit PDF كليك كنيد تا به حالت ويرايش برويد كه به شما اجازه مي دهد محتواي فايل را تغيير دهيد.

در اين وضعيت مي توانيد متن را ويرايش كنيد، برخي المان ها را تغيير اندازه دهيد (با استفاده از ابزارهاي Objects) و موارد بسيار ديگري مانند لينك ها، پس زمينه و ... نيز امكان ويرايش خواهند داشت.

نرم افزار آكروبات پرو برخلاف آكروبات ريدر رايگان نيست و براي استفاده از آن بايد لايسنس خريداري كرد، ولي اگر عجله اي مي خواهيد فايلي را همين الان ويرايش كنيد، مي توانيد نسخه آزمايشي هفت روزه آن (goo.gl/pKUp7G) را با تمام امكانات امتحان كنيد.


 
ايجاد و ويرايش فايل هاي pdf

 ويرايش ساختار با سام پي دي اف!
اگر هدفتان بيشتر تغييرات ساختاري در فايل هاي پي دي اف است تا ويرايش هاي محتوايي، PDFsam نرم افزار مناسب شماست. اين برنامه در اصل يك ابزار استخراجي است كه به وسيله آن مي توانيد صفحاتي را در يك فايل پي دي اف جابه جا كنيد، از داخل آن حذف كرده يا حتي از فايلي به فايل ديگر منتقل كنيد تا سندي را كه مورد نظرتان است، بسازيد. علاوه بر اين، امكاناتي چون تقسيم فايل بر اساس پارامترهاي مختلف يا چرخش صفحات از جمله قابليت هاي مفيد PDFsam به حساب مي آيند.

محيط PDFsam سرراست و كار با آن براي كاربران در هر سطحي آسان است. حداقل تا وقتي كه عمليات در حد همين جابه جايي ها و توليد سريع يك پي دي اف از يك يا چند فايل ديگر باشد. اما اگر بخواهيد سراغ مواردي چون تغيير متن، رزولوشن يا رنگ ها برويد، ديگر چندان نمي توانيد روي آن حساب كنيد! البته به جز نسخه basic آن كه رايگان است (pdfsam.org/pdfsam-basic)، يك نسخه enhanced هم با امكانات بيشتر دارد، ولي كار با آن سخت تر و پيچيده تر خواهد بود.

 
 ابزارهاي ويرايش فايل هاي pdf

آچار فرانسه اي به نام PDF XChange

نرم افزار رايگان PDF-XChange Editor فهرست بلند بالايي از موارد قابل ويرايش در يك فايل پي دي اف را دارد كه از بعضي جنبه ها حتي آكروبات ادوبي را هم پشت سر مي گذارد. از تقسيم و ويرايش محتوايي بگيريد تا كامنت گذاشتن و ترجمه! اين نرم افزار همچنين از پلاگين ها براي كدهاي جاوا اسكريپت، بك آپ فايل، تعبيه عكس و كلي قابليت هاي ديگر پشتيباني مي كند كه با خريد لايسنس پيشرفته آن امكان پذير مي شود.

خبر خوش در مورد PDF-XChange آن است كه به احتمال زياد ابزار مناسب براي انجام دقيق كاري را كه مد نظر داريد پيدا مي كنيد، اما خبر بد؟ در ميان انواع و اقسام ابزارها، پيدا كردن اين ابزار مناسب ممكن است كمي بيشتر از آنچه فكر مي كنيد طول بكشد، بخصوص اگر براي بار اول با نرم افزار كار مي كنيد! اين نرم افزار را مي توانيد از اين سايت دانلود كنيد:

 -pdf-xchange.eu/pdf-xchange

editor/index.htm

 
 ويرايش فايل هاي پي دي اف

 
ويرايشگر آنلاين Sejda

اگر به دانلود برنامه خاصي براي ويرايش فايل هاي پي دي اف علاقه نداريد، ويرايشگرهاي آنلايني مثل Sejda براي شماست. اين سرويس (sejda.com/pdf-editor) به شما اجازه مي دهد متن داخل يك پي دي اف را ويرايش كنيد، آن را ديجيتالي امضا كرده، تصوير يا شكل به آن اضافه كنيد و روي متن كامنت بگذاريد. Sejda محدوديت هايي هم دارد: حداكثر 200 صفحه براي پي دي اف هاي قابل ويرايش و حجم فايل هم نبايد بيش از 50مگابايت باشد، اما حسي به من مي گويد درصد زيادي از فايل هاي پي دي افي كه من و شما با آنها سر و كار داريم، با اين محدوديت ها فاصله دارند، درست مي گويم؟ بنابراين اگر مشكلي با آپلود و ويرايش آنلاين و سپس دانلود دوباره فايلتان نداريد، Sejda مي تواند گزينه بسيار خوبي برايتان باشد.

تبديل براي ويرايش
براي ويرايش فايل هاي پي دي اف دو مسير كلي وجود دارد؛ يكي تغيير آنها در داخل خودشان و به همان صورتي كه هستند كه در متن اصلي راهكارهايش را بيان كرديم. مسير دوم اين است كه ابتدا فايل را به فرمتي كه ويرايش پذيرتر باشد (مثلا فرمت فايل هاي وُرد، docx) تبديل كنيم، سپس تغييرات مورد نظر را اعمال كرده و دوباره به يك فايل پي دي اف جديد تبديل كنيم. اگر همان فرمت docx را در نظر بگيريم، قسمت اصلي كار تبديل فايل پي دي اف به اين فرمت خواهد بود.

براي اين كار از چند نرم افزار مي توانيم استفاده كنيم. نرم افزار اول همان آكروبات پرو است كه در متن اصلي توضيح داديم. همان طور كه شما در وُرد از قسمت Export براي گرفتن خروجي پي دي اف از docx استفاده مي كنيد، اينجا برعكس در بخش Export فايل وُرد را انتخاب مي كنيد تا نرم افزار فايل پي دي اف بازشده در آن را به يك فايل docx تبديل كند. برنامه ديگري كه مي توانيد براي تبديل از آن كمك بگيريد، خود وُرد است!

وُرد به صورت مستقل امكان باز كردن فايل هاي پي دي اف را دارد و هنگام انجام اين كار، ديالوگي مبني بر تبديل فايل به فرمت وُرد نمايش داده مي شود كه با تائيد آن، فايل پي دي اف تان به docx تبديل شده و براي ويرايش آماده مي شود. اما اگر نخواستيد از هيچكدام از اين دو برنامه استفاده كنيد، گزينه سوم نرم افزار مستقلي براي انجام كار تبديل است. يكي از حرفه اي ترين برنامه ها در اين زمينه، Able2Extract Professional است كه امكان تبديل پي دي اف به انواع و اقسام فرمت ها از وُرد و اكسل گرفته تا حتي فايل اتوكد را دارد!

اين نرم افزار رايگان نيست، اما مي توانيد به وسيله نسخه آزمايشي هفت روزه آن (goo.gl/euGCJD) كارِتان را راه بيندازيد. در مورد ويرايش با تبديل، نكته مهمي كه بايد در نظر داشته باشيد آن است كه با توجه به ساختار يك فايل پي دي اف، تبديل آن به فرمتي مثل docx لزوما كامل و دقيق نيست و بسته به نوع فايل (مثلا فايل هاي با تصاوير يا گرافيك زياد)، ممكن است خطاي زيادي داشته باشد. بنابراين بايد بر اساس فايلتان انتخاب كنيد كه ويرايش را چگونه انجام دهيد. اگر فايلتان ساده و تا حد زيادي فقط متن است، احتمال تبديل درست آن بالاست و مي توانيد از اين مسير آن را ويرايش كنيد، اما اگر فايل پيچيده و با تصاوير و اشكال مختلف داريد، بهتر است ابتدا ويرايش داخل فايل را امتحان كنيد.

http://www.beytoote.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید