1
۱۳۹۷-۰۵-۰۷
اپليكيشن هاي پيشفرض ويندوز
سيستم هاي عامل مختلف هر كدام با توجه به سياست هاي خود نرم افزارهايي را براي انجام برخي از متداول ترين كارها به صورت پيشفرض در اختيار شما قرار مي دهند.

سيستم هاي عامل مختلف هر كدام با توجه به سياست هاي خود نرم افزارهايي را براي انجام برخي از متداول ترين كارها به صورت پيشفرض در اختيار شما قرار مي دهند.

مثلا در سيستم عامل مك، مرورگر سافاري، در سيستم عامل لينوكس، مرورگر فايرفاكس و در سيستم عامل كروم، مرورگر كروم روي دستگاه نصب مي شود و ابزارهاي ديگري همچون واژه پرداز مايكروسافت نيز از جمله برنامه هايي است كه به صورت پيشفرض در ويندوز نصب شده است.

گاهي كاربران از اين انتخاب هاي پيشفرض راضي هستند و گاهي نيز اين انتخاب ها بايد به سليقه كاربر تغيير كنند.

براي تغيير ابزارهاي پيشفرض در سيستم عامل ويندوز، عمليات نسبتا ساده اي بايد طي شود. اين عمليات عبارت است از:

از پايين - سمت چپ روي لوگوي ويندوز كليك كرده و در ادامه روي آيكون تنظيمات كه به شكل يك چرخ دنده است، كليك كنيد.

روي گزينه Apps كليك كنيد.

از ميان گزينه هاي موجود در سمت چپ، گزينه Default Apps را انتخاب كنيد.

حالا فهرستي از اپليكيشن هايي كه براي انجام امور متداول در ويندوز انتخاب شده اند در اختيار شما قرار مي گيرد. با كليك روي هريك از اپليكيشن ها، فهرستي از ديگر اپليكيشن ها با عملكرد مشابه كه در ويندوز نصب شده در اختيار شما قرار خواهد گرفت. روي هريك از گزينه هاي دلخواه كليك كنيد تا نرم افزار موردنظر، جايگزين ابزار پيش فرض ويندوز شود.

نكته: در صورتي كه مي خواهيد كنترل بيشتري روي ابزارهاي پيش فرض داشته باشيد مي توانيد روي گزينه Default apps by File Type كليك كرده و براي مديريت هر فرمت فايل موجود در سيستم عامل، ابزار دلخواهتان را انتخاب كنيد.

http://www.beytoote.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید