حذف اپلیکیشن
۱۳۹۷-۰۸-۰۳
درصورت حذف يك اپليكيشن ، توسعه دهنده آن مي تواند شما را روي وب رديابي كند
به نظر مي رسد كه حذف يك اپليكيشن باعث مي شود كه توسعه دهنده بيشتر به فعاليت آنلاين شما علاقه نشان دهد.

همه ما به اين موضوع عادت كرده ايم كه وقتي يك اپليكيشن را روي گوشي هوشمند خود نصب مي كنيم توسعه دهندگان مي توانند اطلاعاتي را در مورد ما دريافت كنند. هر دو سيستم عامل اندرويد و آي او اس شامل امكان منع دسترسي اپليكيشن ها به اطلاعات گوشي هستند و شما هرگاه كه حس كنيد يك اپليكيشن مزاحم است مي توانيد آن را حذف كنيد. اما به نظر مي رسد كه حذف يك اپليكيشن باعث مي شود كه توسعه دهنده بيشتر به فعاليت آنلاين شما علاقه نشان دهد. در تحقيقات جديد نشان داده شده كه وقتي شما يك اپليكيشن را حذف مي كنيد توسعه دهندگان آن شما را رديابي مي كنند.

شركت هايي مانند MoEngage، Localytics و CleverTap ابزارهاي «رديابي حذف» را به شركت هاي ديگر ارائه مي دهند. شركت هاي بزرگي مانند تي-موبايل و اسپاتيفاي با استفاده از اين سرويس ها كاربراني را كه اپليكيشنشان را حذف مي كنند شناسايي مي كنند. البته اين ها تنها شركت هايي نيستند كه چنين كاري را انجام مي دهند بلكه بسياري از توسعه دهندگان شركت هاي كوچك تر نيز اين كار را انجام مي دهند تا از كاربر به عنوان هدفي براي تبليغات استفاده مي كنند.

اگر شما نيز تبليغات در مورد اپليكيشني را مي بينيد كه به تازگي حذف كرده ايد، به احتمال زياد توسعه دهنده اين اپليكيشن از ردياب حذف اپليكيشن استفاده مي كند تا دوباره شما را تشويق به نصب اپليكيشنش بكند. در اين تكنيك از يكي از قابليت هاي سيستم عامل استفاده مي كند: انتشار نوتيفيكيشن. بله همان قابليتي كه به شما ايميل ها و توييت هاي جديدتان را خبر مي دهد به توسعه دهندگان كمك مي كند تا شما را رديابي كنند.

هردو آي او س و اندرويد به كاربران اجازه مي دهد تا وقتي اپليكيشنشان را نصب مي كنيد به گوشي شما دسترسي داشته باشند. اگر اپليكيشن موجود باشد گوشي از آن ديتا گرفته و به آن ديتا مي دهد اما اگر اپليكيشن را حذف كنيد گوشي شما هيچ تعاملي نخواهد داشت. ردياب حذف اين نكته را به عنوان كاربر سوخته تلقي مي كند و به توسعه دهنده اين امكان را مي دهد تا شما را رديابي كند.

هر دستگاه موبايل يك هويت تبليغاتي خاص دارد كه شركت ها از آن ها براي هدف قرار دادن كاربر براي اهداف تبليغاتي استفاده مي كند مگر آن كه اين قابليت را در تنظيمات حساب كاربري خود غيرفعال كنيد. ردياب حذف از اين هويت براي دنبال كردن شما روي وب استفاده كرده و با تبليغاتش سعي مي كند شما را بازگرداند. شركت ها مي توانند از ردياب حذف استفاده كنند تا بفهمند چرا مردم اپليكيشن آن ها را حذف كرده و آن را ارتقا دهند اما معمولاً تنها براي فرستادن تبليغات از اين قابليت استفاده مي كنند.

اين رفتار برخلاف قوانين اپل و گوگل است. توسعه دهندگان اجازه ندارند براي كاربران نوتيفيكيشن هاي تبليغاتي بفرستند و يا يك پايگاه داده تبليغاتي بسازند. اما به نظر مي رسد كه گوگل و اپل نمي توانند توسعه دهندگان را مجبور به رعايت قوانين كنند.

https://faceit.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید