قفل ویندور
۱۳۹۷-۰۲-۲۲
قفل ويندوز با تلفن همراه
به كمك اين قابليت در صورتي كه تلفن همراهتان بيش از 10 متر از رايانه دور شود، ويندوز به صورت خودكار در وضعيت قفل صفحه قرار می گیرد.

تقريبا يك سال پيش نسخه Creators Update ويندوز 10 منتشر شد و امكانات فراواني را در خود جاي داد. 
يكي از اين امكانات، قابليتي پنهان است كه كمتر كاربري با آن آشنايي دارد. به كمك اين قابليت در صورتي كه تلفن همراهتان بيش از 10 متر از رايانه دور شود، ويندوز به صورت خودكار در وضعيت قفل صفحه قرار گرفته و به اين ترتيب در صورتي كه مكاني را ترك كرده و فراموش كرده باشيد رايانه را قفل كنيد، مي توانيد بدون نگراني از قفل شدن رايانه به كارتان برسيد. ويندوز به طور هوشمند دور شدن شما از رايانه را تشخيص داده و قفل صفحه را فعال مي كند.
 
براي فعال سازي اين قابليت كافيست اين مراحل را دنبال كنيد:
به منوي استارت مراجعه كرده و روي آيكون Settings كه به شكل يك چرخ دنده است، كليك كنيد.
 
از صفحه تنظيمات به بخش Devices مراجعه كنيد.
 
از ستون سمت چپ، گزينه Bluetooth & other devices را انتخاب كرده و پس از اطمينان از روشن بودن بلوتوث روي تلفن همراه هوشمند و رايانه (رايانه شما بايد به بلوتوث مجهز باشد) روي گزينه Add Bluetooth or other device كليك كنيد.
 
در پنجره به نمايش درآمده Bluetooth را انتخاب كرده و منتظر بمانيد تا تلفن همراه شما در رايانه شناسايي شود. سپس روي آن كليك كرده و منتظر بمانيد تا پين كد اتصال دو دستگاه به يكديگر نمايان شود. در ادامه روي هر دو دستگاه گزينه Pair يا Connect را براي برقراري ارتباط انتخاب كنيد.
 
ترفندهاي ويندوز 10, سيستم عامل
قفل ويندوز توسط گوشي هوشمند
 
به صفحه اصلي Settings بازگرديد و روي گزينه Accounts كليك كنيد.
از ستون سمت چپ روي Sign-in options كليك كنيد.
 
در سمت راست، صفحه را به پايين اسكرول كرده و در بخش Dynamic Lock علامت چك مارك كنار گزينه Allow Windows to detect when you’re away and automatically lock the device را فعال كنيد.
 
يك مرتبه رايانه را ري استارت كنيد.
 
از حالا به بعد هرگاه بلوتوث تلفن همراه شما روشن باشد و پس از مدتي كار كردن با رايانه، از رايانه دور شويد و فعاليتي با رايانه انجام نشود، حالت قفل صفحه فعال شده و براي ورود مجدد به سيستم عامل بايد رمز عبور كاربري شما ثبت شود.
 
نكته: اين قابليت فقط براي قفل كردن كاربرد دارد و براي ورود به سيستم عامل نمي توان از آن كمك گرفت.

http://www.beytoote.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید