1
۱۳۹۷-۰۵-۱۳
جلوگيري از ويرايش كاشي هاي ويندوز ۸ با قفل كردن آن ها
Tile Locker يك برنامه كم حجم و كوچك براي ويندوز ۸ مي باشد كه به شما كمك مي كند تا امكان ويرايش كاشي ها را براي مدت مورد نظرتان قفل كنيد و ديگر نظم آن ها به هم نخورد.

مطمئنا يكي از مهمترين ويژگي هاي ويندوز ۸ مايكروسافت، منوي متروي آن مي باشد كه ميانبرهايي را به صورت كاشي در آن قرار داده است. بسياري از كاربران اين منو را ناديده مي گيرند اما اگر آن را مورد استفاده قرار دهيد، آنگاه متوجه خواهيد شد كه چقدر در عملكرد و سرعت عمل شما تاثيرگذار خواهد بود؛ به كمك ميانبرهاي موجود در آن مي توانيد به تمام قسمت هاي پراستفاده ويندوز دسترسي داشته باشيد. همچنين منوي مترو و كاشي هايش، زيبایي ويندوز را دو چندان مي كند.

اما يكي از قابليت هاي ويندوز ۸، امكان ويرايش و حذف و اضافه كردن ميانبرهاي منوي مترو (كاشي ها) مي باشد؛ بدين صورت كه هر كاشي را كه از آن استفاده نمي كنيد مي توانيد به راحتي از ليست خارج كنيد و يا كاشي هاي پر استفاده را در اول صفحه قرار دهيد. اما متاسفانه مايكروسافت گزينه اي را جهت قفل كردن اين كاشي ها قرار نداده است.

ممكن است بارها براي كاربران پيش بيايد كه به صورت اتفاقي نظم و ترتيب اين كاشي ها را به هم بريزند و يا فرد ديگري نظم مورد نظر شما را در كاشي ها به هم بزند. اما آيا راه حلي براي اين مشكل وجود دارد؟ در پاسخ بايد گفت بله؛ برنامه Tile Locker در اين موضوع به كمك شما مي آيد. در ادامه اين برنامه را به طور كامل به شما معرفي خواهيم كرد.

 Tile Locker يك برنامه كم حجم و كوچك براي ويندوز ۸ مي باشد كه به شما كمك مي كند تا امكان ويرايش كاشي ها را براي مدت مورد نظرتان قفل كنيد و ديگر نظم آن ها به هم نخورد.  اين برنامه به صورت يك فايل EXE و پرتابل طراحي شده است و نيازي به نصب آن بر روي ويندوز نيست. استفاده از آن نيز بسيار راحت و پيش پا افتاده است؛ كافيست برنامه را به صورت رايگان دريافت و سپس آن را با گزينه ي Run as Administrator باز نماييد.(مطابق شكل)
 

 

منوي كاربري برنامه فقط دو گزينه را شامل مي شود؛ Enable و Disable. براي فعال كردن قفل كاشي ها كافيست برنامه را باز كرده و بر روي گزينه ي Enable كليك كنيد و همچنين جهت غيرفعال كردن آن مي توانيد از گزينه ي دوم استفاده كنيد.

 

 پس از انتخاب گزينه ي Enable، براي شروع تاثير برنامه بر روي كاشي ها بايد يك بار از اكانت ويندوز خود خارج و دوباره به آن وارد شويد و يا Explorer.Exe را از منوي Task Manager ويندوز ريستارت نماييد. توجه داشته باشيد كه نيازي به ريستارت كامپيوتر نيست.

 
 

پس از فعالسازي برنامه متوجه خواهيد شد كه ديگر در سمت راست منوي مترو و يا نوار پاييني، هيچ امكاني براي ويرايش كاشي ها وجود ندارد و عملا كاشي ها در جاي خود قفل شده اند. همچنين امكان جابجايي كاشي ها نيز وجود ندارد. در نوار پاييني فقط گزينه ي All Apps (تمام برنامه ها) قرار خواهد داشت.


http://www.beytoote.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید