ویندوز 10
۱۳۹۷-۰۷-۲۲
آپديت اكتبر 2018 ويندوز 10 باعث نمايش صفحه آبي مرگ در كامپيوترهاي HP مي شود

آپديت اكتبر 2018 ويندوز 10 حدود دو هفته پيش منتشر شد اما اين آپديت قرار بود تا در تاريخ 17 مهرماه رسما روي سيستم كاربران نصب شود. تشنگان فناوري و افرادي كه علاقه مند به نصب زود هنگام اين آپديت بودند، پيش از موعد به روز رساني جديد را دريافت كردند اما در كمال تعجب برخي متوجه شدند كه برخي از فايل ها و پوشه هايشان بعد از آپديت به كلي از روي سيستم حذف شده است!

اين گزارش به گوش مايكروسافت رسيد و از اين رو انتشار آپديت به تعويق افتاد. مايكروسافت روز چهارشنبه و بعد از رفع اين باگ، دوباره انتشار آن را از سر گرفت. حالا هم به نظر مي رسد مشكلات آپديت اكتبر ويندوز 10 را پاياني نيست و باگ جديدي در اين به روزرساني يافته شده است.

به تازگي برخي از كاربران كامپيوترهاي HP متوجه شده اند كه بعد از نصب آپديت تجمعي جديد، صفحه آبي مرگ روي نمايشگر كامپيوتر ظاهر مي شود. گويا در اين صفحه خطايي با عنوان WDF_VIOLATION نمايش داده مي شود كه احتمالا مربوط به HpqKbFiltr.sys است كه در آدرس C:\Windows\System32\drivers قرار دارد.
 
چطور مشكل صفحه آبي مرگ در كامپيوترهاي HP را رفع كنيم؟
براي رفع مشكلي كه بعد از آپديت به جديدترين نسخه ويندوز 10 براي كامپيوتر HP پيش مي آيد مي توانيد مراحل زير را انجام دهيد:

    به مسير Troubleshoot -> Advanced options -> Command Prompt برويد.
    دستور زير را وارد كرده و اينتر كنيد:
cd c:\windows\system32\drivers  ren HpqKbFiltr.sys HpqKbFiltr.sys_old

 به اين ترتيب نام فايلي كه مشكل ساز شده است، تغيير مي كند. سپس سيستم restart مي شود و ويندوز 10 بارگذاري مي شود.

گويا مايكروسافت مجددا براي بررسي و رفع اين باگ، انتشار آپديت جديد ويندوز 10 را متوقف كرده است.

https://faceit.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید