کروم
۱۳۹۷-۰۵-۲۲
پنهان و پيداي آيكون افزونه ها در كروم
افزونه هاي قابل نصب در مرورگرهاي مختلف جزو مهم ترين امكاناتي به شمار مي رود كه يك مرورگر مي تواند در اختيار كاربران قرار دهد.

افزونه هاي قابل نصب در مرورگرهاي مختلف جزو مهم ترين امكاناتي به شمار مي رود كه يك مرورگر مي تواند در اختيار كاربران قرار دهد؛ چراكه گاهي اين افزونه ها آن قدر مفيد و كاربردي است كه موجب مي شود كاربران به دليل بهره مندي از امكانات آن افزونه مرورگر خود را تغيير دهند!

مطمئنا شما نيز مشاهده كرده ايد كه بسياري از افزونه ها پس از نصب، آيكوني را به مرورگر اضافه مي كند تا با كليك روي اين آيكون بتوانيد از افزونه استفاده كنيد، اما اين آيكون در مواردي بي مصرف است، چراكه ممكن است افزونه نصب شده فعاليت پنهاني داشته باشد كه در اين شرايط نمايش آيكون آن در مرورگر ضرورتي ندارد.

همچنين ممكن است افزونه اي را روي مرورگر نصب كنيد، اما تمايل نداشته باشيد تمام كاربران آن را مشاهده كنند يا حتي ممكن است بخواهيد از صفحه مرورگر عكس بگيريد يا يك فيلم آموزشي را ضبط كنيد و تمايلي به نمايش آيكون افزونه ها و شناسايي آنها توسط ديگر كاربران نداشته باشيد. در اين شرايط مرورگر كروم قابليتي را در اختيار شما قرار مي دهد كه براحتي مي توانيد به كمك آن آيكون هاي دلخواه را از نوار آدرس مرورگر حذف كنيد، ترتيب نمايش آنها را تغيير دهيد و در صورت نياز مجدد آنها را نمايش دهيد.

تغيير ترتيب نمايش
براي تغيير در ترتيب نمايش آيكون افزونه ها كافي است كليك چپ ماوس خود را روي آيكون مورد نظر فشار داده و با استفاده از عمليات كشيدن و رها كردن، آن را به سمت چپ يا راست هدايت كنيد.

پنهان كردن آيكون افزونه
براي انجام اين كار دو روش ساده وجود دارد.
روش اول: روي آيكوني كه قصد داريد آن را پنهان كنيد كليك راست ماوس را فشار داده و گزينه Hide in Chrome menu را انتخاب كنيد.

روش دوم: با استفاده از عمليات كشيدن و رها كردن، آيكون مورد نظرتان را روي آيكون سه نقطه يا همبرگري شكل مربوط به منوي اصلي مرورگر كشيده و در فضاي خالي موجود در بالاي منو رها كنيد.

پنهان كردن تمام آيكون ها
براي پنهان كردن آيكون تمام افزونه ها كافي است طول نوار آدرس به نمايش درآمده در سمت چپ آيكون ها را آن قدر افزايش دهيد كه آيكون ها از صفحه حذف شوند. براي انجام اين كار بايد نشانگر ماوس خود را روي ضلع سمت راست نوار آدرس قرار داده سپس با تغيير شكل نشانگر، به كمك عمليات كشيدن و رها كردن (به سمت راست)، افزايش طول را اجرا كنيد.

نمايش آيكون هاي پنهان
چنانچه قصد داشتيد آيكوني را كه پنهان شده دوباره به نمايش درآوريد، بايد روي آيكون منوي اصلي كليك كنيد و در ادامه پس از مشاهده آيكون افزونه موردنظر در بالاي منوي اصلي، روي آن كليك راست كرده و گزينه Show in toolbar را انتخاب كنيد. (با كاهش طول نوار آدرس نيز مي توانيد اين عمليات را اجرا كنيد)


http://www.beytoote.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید