۱۳۹۳-۰۶-۰۹
اینفوگراف (Info graphic) چیست؟ ارائه نمونه ای از اینفوگراف جایگاه مفهومی سبک زندگی در بیانات رهبر معظم انقلاب
بحث اینفوگرافیک یکی از مباحث شیرین دنیای فناوری است که بوسیله آن می توان مباحث طولانی و گاه علمی را با تصاویر در معرض دید خواننده قرار داد. گاه با یک تصویر می توان به گونه ای مطالب را به خواننده رساند که صفحه ها متن علمی و پژوهشی نمی تواند این کار را انجام »
بحث اینفوگرافیک یکی از مباحث شیرین دنیای فناوری است که بوسیله آن می توان مباحث طولانی و گاه علمی را با تصاویر در معرض دید خواننده قرار داد.

گاه با یک تصویر می توان به گونه ای مطالب را به خواننده رساند که صفحه ها متن علمی و پژوهشی نمی تواند این کار را انجام دهد.

تعریف اینفوگراف

واژه اینفوگراف (Info graphic) خلاصه شده ای از Information Graphic است .امروزه اینفوگراف ها را زیاد در اطراف خود مشاهده می کنیم، کتاب های کودکان، اخبار، نقشه ها و ارائه اطلاعات علمی، همه به نوعی از اینفوگراف به عنوان یک ابزار کارا استفاده می کنند. ابزاری که دو هدف عمده را پوشش می دهد:

  • کمک به نمایش سریع، واضح و زیبای ایده های پیچیده
  • نشر اطلاعات و داده ها به صورت بصری و سهل الوصول

تحقیقات نشان می دهد که مردم توجه کمتری به نوشته ها و متون دارند و این توجه کمتر و کمتر می شود و تمایل برای صرف زمان بیش تر بر جنبه های بصری وجود دارد.استفاده از گرافیک های اطلاع رسان باعث می شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد. شاید به همین دلیل باشد که امروزه گرافیک های اطلاع رسان همه جا مشاهده می شوند، از نشریات گرفته تا علائم راهنمایی و رانندگی.

نمونه از اینفوگراف (Info graphic) جایگاه مفهومی سبک زندگی در بیانات رهبر معظم انقلاب

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید