گوگل
۱۳۹۷-۰۸-۰۶
گوگل حذف تاريخچه جستجو را آسان تر مي كند
گوگل در تازه ترين دوره اعمال تغييرات در نظارت هاي حريم شخصي خود، حذف تاريخچه ي جستجو را براي كاربران آسان تر مي كند.

گوگل در تازه ترين دوره اعمال تغييرات در نظارت هاي حريم شخصي خود، حذف تاريخچه ي جستجو را براي كاربران آسان تر مي كند.

در صورتي كه كاربر وارد حساب كاربري گوگل خود شده باشد، غول جستجو، پيشينه ي هر آنچه را كه وي به جستجوي آن بپردازد، ذخيره مي كند. كاربران مي توانند تاريخچه ي محلي مرورگر خود را پاك كنند؛ اما انجام اين كار موجب حذف داده ها از روي سرورهاي گوگل نمي شود. هر چند افراد مي توانند با مراجعه به صفحه ي حساب گوگل، يك جريان فعاليت از تاريخچه ي جستجوي خود را پيدا كنند؛ اما گوگل حذف اين تاريخچه را از درون بخش جستجو به شدت آسان تر مي كند.

كاربران اكنون مي توانند تاريخچه ي جستجو را درون جستجوي گوگل مشاهده و نسبت به پاك سازي آن اقدام كنند. از اين پس نظارت هاي حريم شخصي گوگل، در تنظيمات پنهان نخواهد بود و اين شركت حتي دسترسي سريع تر به نظارت هايي همچون غيرفعال سازي شخصي سازي تبليغات يا حتي جلوگيري از وب سايت هاي گوگل براي ذخيره ي فعاليت را فراهم مي كند. در نهايت، اين تغييرات با هدف آگاه سازي جزئي كاربران گوگل نسبت به كنترلي كه روي حساب كاربري خود دارند، طراحي شده اند.

گوگل تغييرات ياد شده در جستجو را از چهارشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۷ در دسكتاپ و وب موبايل اعمال مي كند و به روزرساني هاي iOS و اندرويد را نيز در هفته هاي آتي در دسترس كاربران اين سيستم عامل ها قرار خواهد داد. غول جستجو همچنين به منظور ايجاد تغيير و تحول در نظارت هاي حريم شخصي خود قصد دارد تا همين تغييرات را سال آينده براي خدماتي نظير نقشه ها نيز اعمال كند.

نظارت هاي تازه ي حريم شخصي گوگل زماني از راه مي رسند كه توجه به فعاليت غول هاي فناوري در زمينه ي حفاظت از حريم شخصي به طور فزاينده اي شدت يافته است.

www.zoomit.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید