ورد
۱۳۹۶-۰۷-۱۹
نوشتن پاورقي در ورد
اين مقاله قصد دارد نحوه نوشتن پاورقي و يا پانوشت در ورد و همچنين ويرايش پاورقي و حذف آن در Word را آموزش دهد.

هنگام نوشتن پروژه هاي دانشگاهي و يا پايان نامه براي بسياري از ما پيش آمده كه قصد داريم توضيح بيشتري در خصوص يك كلمه يا عبارت ارائه دهيم ولي نمي دانيم چطور بايد اين كار را انجام دهيم. نوشتن پاورقي مي تواند مشكل ما را حل كند. با توجه به فراگير بودن اين مسئله، اين مقاله قصد دارد نحوه نوشتن پاورقي و يا پانوشت در ورد و همچنين ويرايش پاورقي و حذف آن در Word را آموزش دهد.
 
پاورقي و كاربرد آن چيست ؟
حتما در هنگام مطالعه كتاب ها، مجلات و ... مشاهده كرده ايد كه در كنار بعضي از كلمات عددي گذاشته شده و در پايين صفحه توضيحي در خصوص آن كلمه ارائه شده است. اين توضيح مي تواند ارائه نويسنده، تاريخ، عنوان، نظر نويسنده، مرجع اطلاعات و ... باشد.
به برچسب، يادداشت يا مرجع كه درپايين صفحه در يك كتاب يا سند قرار داده مي شود پاورقي گفته مي شود. با استفاده از Footnote در ورد به راحتي ميتوان پاورقي به سند ورد افزود.
 
براي اضافه كردن پاورقي در ورد:
1- برنامه ورد را اجرا كرده، بعد از كلمه اي كه مي خواهيد برايش پاورقي ايجاد كنيد. يك بار كليك كنيد و سپس بر روي تب Reference رفته گزينه Insert footnote را انتخاب كنيد. در اين حالت به طور اتوماتيك به پايين صفحه منتقل مي شويد و مي توانيد توضيحات مربوط به كلمه مورد نظر را در پاورقي بنويسيد.
 
طرز نوشتن پاورقي در ورد, اضافه كردن پاورقي در نرم افزار Word

 
2- براي ويرايش پاورقي، برروي دكمه اي كه در تصوير زير نشان داده شده است كليك كنيد. در پنجره اي كه باز مي شود:
 
 طرز نوشتن پاورقي در ورد, اضافه كردن پاورقي در نرم افزار Word

- قسمت Footnotes: محل قرارگيري پاورقي در اين بخش تعيين مي گرددكه مي تواند پايين صفحه و يا بعد از اتمام متن مورد نظر باشد.
- Number format: مي تواند بر حسب شماره و يا حروف باشد.
- Numbering: با توجه به اينكه در نرم افزار ورد شماره گذاري به صورت پيوسته است اگر بخواهيد شماره گذاري به صورت صفحه به صفحه باشد در اين بخش مي توانيد گزينه Restart each page را انتخاب كنيد تا در هر صفحه شماره گذاري پاورقي از يك شروع شود.
 
3- براي راست چين كردن پاورقي، بر روي گزينه Draft مشخص شده در تصوير زير كليك كنيد و يا از تب View قسمت Document views گزينه Draft را انتخاب نماييد و سپس از تب Refrences گزينه Show notes را انتخاب كنيد. در پنجره اي كه در پايين صفحه باز مي شود متن پاورقي را انتخاب كرده و از تب Home گزينه Right to left Text Direction را انتخاب كنيد.
 
 طرز نوشتن پاورقي در ورد, اضافه كردن پاورقي در نرم افزار Word

 
سپس براي جا به جا كردن خط پاورقي بر روي فلش كوچكي كه در قسمت Endnotes قرار دارد كليك كنيد و اين قسمت را بر روي Endnote separator قرار دهيد. براي جا به جا كردن خط پاورقي به سمت راست كليدهاي Ctrl و شيفت راست يا (Ctrl+R) و براي جا به جا كردن خط پاورقي به سمت چپ كليدهاي Ctrl و شيفت چپ يا (Ctrl+L) را انتخاب كنيد. و در صورتي كه مايل به حذف خط پاورقي هستيد خط پاورقي را انتخاب كرده و دكمه Delete كيبورد را انتخاب كنيد. در پايان اين مراحل وارد تب View شده و در قسمت Document view حالت نمايش را از Draft به Print layout تغيير دهيد يا دكمه print layout را از نوار ابزار پايين انتخاب كنيد.
 
نحوه حذف كردن پاورقي

براي حذف يك پاورقي، عدد پاورقي را انتخاب كرده و دكمه Delete كيبورد را انتخاب كنيد. لازم به ذكر است كه اين كار هم براي عدد متن و هم براي عدد پاورقي لازم است انجام شود.
در صورتي كه بخواهيد همه پاورقي ها را به صورت يك جا حذف كنيد:
 
 طرز نوشتن پاورقي در ورد, اضافه كردن پاورقي در نرم افزار Word
 
1- درون متن كليك كنيد و از تب Home در قسمت Editing دكمه Replace را انتخاب كنيد.
2- در پنجره اي كه باز مي شود بر روي دكمه More كليك كنيد.
3- در قسمت Special  بر روي گزينه Footnote mark كليك كنيد تا كد " e^ "  در قسمت Find what ظاهر شود. قسمت Replace width را خالي گذاشته و بر روي دكمه Replace all كليك كنيد. به اين ترتيب همه پاورقي ها حذف خواهند شد.
http://www.beytoote.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید