فایرفاکس مانیتور
۱۳۹۷-۰۷-۲۵
فايرفاكس مانيتور در صورت هك شدن اطلاعات شخصي شما هشدار مي دهد
در واقع، اين سرويس يك رابط بيروني براي ديتابيس HIBP است كه به كاربراني كه در آن ثبت نام كرده باشند در صورت هرگونه احتمال هك يا سرقت اطلاعات اطلاع مي دهد.

موزيلا در همين چند روز گذشته يك سرويس رايگان به نام "فايرفاكس مانيتور" را عرضه كرده كه وظيفه آن كمك به كاربران براي آگاه شدن از هك شدن و دزديده شدن اطلاعات شخصي است. اتفاقي كه همه ساله به شكل هاي مختلف رخ مي دهد.

براي استفاده از اين سرويس، نام كاربري ايميل خود را در وب سايت به آدرس https://monitor.firefox.com "فايرفاكس مانيتور" وارد كنيد تا تمام صندوق پستي اسكن شود و اگر اكانت شما دچار مشكل شده باشد مطلع خواهيد شد.

براي بالا بردن امنيت، در اين سرويس ثبت نام كنيد تا به محض اين كه نام كاربري يا گذرواژه ايميل شما درگير سرقت اطلاعات شد به سرعت به شما اطلاع داده شود.

در واقع، اين سرويس يك رابط بيروني براي ديتابيس HIBP است كه به كاربراني كه در آن ثبت نام كرده باشند در صورت هرگونه احتمال هك يا سرقت اطلاعات اطلاع مي دهد.

لازم به ذكر است اين سرويس كاملا امن بوده و موزيلا به كاربران اين اطمينان خاطر را داده كه آدرس ايميل هاي وارد شده در فايرفاكس مانيتور با هيچ شركت يا مجموعه طرف سوم يا حتي با شركاي آن ها در HIBP به اشتراك گذاشته نمي شود.

موزيلا اين كار را با هش كردن نام كاربري ايميل و ارسال چند كاراكتر اول به عنوان كوئري انجام مي دهد. سپس، HIBP اين كاراكترها را با تمام ورودي هاي پايگاه داده خود تطبيق مي دهد و يك سري از پسوندهاي هش مربوط به اكانت هاي مورد حمله قرار گرفته شده را برمي گرداند.

اما به غير از اين مسئله، توصيه مي شود كه از انتخاب گذرواژه هاي بد و ضعيف خودداري كنيد، به طور منظم گذرواژه تان را تغيير دهيد، سيستم تعيين هويت دو مرحله اي را فعال كنيد و در هنگام ساخت اكانت از گذرواژه هاي قوي و منحصر به فرد استفاده كنيد.

https://www.shabakeh-mag.com/


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید