محفل خردمندان
۱۳۹۷-۰۹-۱۷
محفل خردمندان
متن سخنان اساتید دانشگاه‌ها و بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی)

محفل خردمندان؛ متن سخنان اساتید دانشگاه‌ها و بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی
موضوع: خامنه ای، علی، رهبر جمهوري اسلامي ايران، 1318-  --پيامها و سخنرانيها
تاریخ چاپ: 1397
تعداد صفحه: 110 صفحه


انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «محفل خردمندان» متن سخنان اساتید دانشگاه‌ها و بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار ماه رمضان 1397 را همزمان با هفته‌ی کتاب و کتابخوانی منتشر کرد.

جایگاه علم و دانش در اندیشه‌ی رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدّظلّه‌العالی) متناظر با ارزش و اهمیّت علم و معرفت در کتب حیات بخش اسلام بسیار والا است از این‌ رو دیدارهای نوبه‌ای ایشان با اساتید حوزه و دانشگاه، معلّمان و فرهنگیان، نخبگان علمی، طلّاب، دانشجویان و دانش‌آموزان در سه دهه‌ی گذشته، از پرتکرارترین دیدارها بوده است. در این دیدارها عملاً خط‌ مشی علمی کشور مورد بررسی و تحلیل واقع میشود و دیدگاههای دانشگاهیان درباره‌ی شرایط و موانع این مسیر بیان میگردد. نظرات کاربردی و ارزشمند اساتید که هر کدام به بخشی از مسائل مهم نظام عالی آموزشی کشور می پردازند، میتواند راهگشای تصمیم‌گیران کلان کشور در حوزه‌ی آموزش عالی باشد.

نظر به اهمیت این دیدارها، انتشارات انقلاب اسلامی، بیانات معظّمٌ‌له در دیدار رمضانی اساتید دانشگاه‌های کشور و همچنین سخنان اساتید محترم در محضر رهبر انقلاب اسلامی در 02/خرداد/1397 را در کتاب حاضر منتشر نموده است.

در فصل اول این کتاب 110 صفحه‌ای متن سخنرانی جمعی از اساتید همچون آقایان دکتر شاهین آخوندزاده، شهاب اسفندیاری، محمد جمشیدی، محمدرضا جوادی یگانه، فرزاد جهان‌بین، سرکار خانم مریم حاج عبدالباقی و ... آورده شده است.

همچنین فصل دوم کتاب محفل خردمندان حاوی بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در این دیدار و شامل موضوعات درگیرشدن دانشگاه‌ها با مسائل کشور در حل مشکلات، نقش دانشگاه‌ها در تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی، ضرورت تحول در دانشگاه‌ها، وظیفه‌ی دانشگاه در تربیت دانشجوی امیدوار و خوش‌بین به آینده، جایگاه آبرومند کشور در دنیا، علی‌رغم بیشترین دشمنی‌های استکبار جهانی و ... می‌باشد.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه‌ی کتاب «محفل خردمندان» اینجا را کلیک کنند.

با عضویت در پیام‌رسان‌های انتشارات انقلاب اسلامی اخبار مرتبط به آثار رهبر معظّم انقلاب اسلامی را می‌توانید دنبال کنید.

 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید