کتابخانه آیت الله سیدمحمدتقی حکیم تهران
۱۳۹۳-۰۴-۳۰
کتابخانه آیت الله سیدمحمدتقی حکیم تهران
کتابخانه آیت الله سیدمحمدتقی حکیم در سال ۱۳۷۵ مصادف با ولادت امام حسین (ع) توسط حضرت آیت الله سیدمحمدتقی حکیم و مرحومه حاجیه خانم مرضیه حکیم شروع به فعالیت نمود.

تاریخچه و موقعیت جغرافیایی:
این کتابخانه در سال ۱۳۷۵ مصادف با ولادت امام حسین (ع) توسط موسسین حضرت آیت الله سید محمد تقی حکیم واقف منابع کتابخانه ای (کتب خطی، چاپ سنگی و چاپی) و مرحومه حاجیه خانم مرضیه حکیم، واقف محل کتابخانه افتتاح گردید و در سال ۱۳۷۹ کتابخانه مذکور وقف بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) شد. در سال ۱۳۸۸ با همت والای واقفان و خرید منازل اطراف کتابخانه ساخت ساختمانی جدید و در خور شان آستان قدس رضوی شروع و در سال ۱۳۹۳ ساختمان جدید در زمینی به مساحت ۴۲۰ متر مربع در ۶ طبقه با زیر بنایی حدود ۱۸۰۰ متر مربع ساخته و افتتاح گردید.

منابع موجود در کتابخانه و تعداد اعضاء:
این کتابخانه دارای 196 نسخه کتاب خطی، 388 نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از 50000 نسخه کتاب چاپی است و همچنین تعدادی نشریه ادواری را برای سطوح مختلف علمی فراهم آوری و در اختیار طالبان علم قرار داده است. در حال حاضر تعداد اعضای فعال این کتابخانه بیش از 10000 نفر است.

بخشهای مختلف کتابخانه:
این کتابخانه دارای بخشهای مختلفی ویژه آقایان و بانوان می باشد که از آن جمله تالارهای مطالعه باز و امانت، مطبوعات، اینترنت، سالن اجتماعات، سالن غذاخوری، مخزن پیشرفته نسخ خطی و چاپ سنگی و … را می توان نام برد.

ساعات کار کتابخانه:
این کتابخانه همه روزه بجز ایام تعطیل از 7 الی 18 و روزهای پنج شنبه از 7 صبح تا 13/30 در خدمت اعضاء و مراجعان می باشد.

نشانی: تهران، نياوران، خیابان شهيد سعيدي، نبش کوی بهشت، پ 35       
تلفن و فاكس: 22281249-021  
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید