1
۱۳۹۷-۰۵-۲۹
سريع ترين روش براي بازگرداني فايل هاي ذخيره نشده در ورد 2016
در نرم افزار ورد قابليتي با نام AutoRecover قرار داده است كه به واسطه اين قابليت كار بازيابي فايل هاي ذخيره نشده بسيار ساده مي شود.

 نرم افزار مايكروسافت ورد يكي از پركاربردترين نرم افزارهايي است كه مورد استفاده قرار مي گيرد. شايد تاكنون براي شما هم پيش آمده باشد كه هنگام تايپ تصادفا فايل ورد خود را ببنديد و يا اينكه برق قطع شود و فايل ورد هم بسته شود و يا اينكه به اشتباه گزينه Don’t Save را انتخاب كنيد، اين يعني فايل خود را از دست داده ايد! اما مايكروسافت خوشبختانه در نرم افزار ورد قابليتي با نام AutoRecover قرار داده است كه به واسطه اين قابليت كار بازيابي فايل هاي ذخيره نشده بسيار ساده مي شود. با ما همراه باشيد تا روش بازگرداني فايل هاي ذخيره نشده در ورد 2016 را به شما آموزش دهيم.

روش بازگرداني فايل هاي ذخيره نشده در ورد 2016
براي بازگرداني فايل ورد ذخيره نشده، برنامه ورد را باز كنيد و به مسير File > Open برويد. در اين قسمت مي توانيد ليست فايل هاي اخير خود را ببينيد. در آخر اين ليست دكمه اي به نام Recover Unsaved Documents قرار دارد. روي اين دكمه كليك كنيد تا پوشه اي حاوي تمام فايل هاي ورد ذخيره نشده شما در 4 روز گذشته برايتان باز شود.

حالا روي فايل مورد نظر خود دوبار كليك كنيد. فايلي براي شما باز مي شود كه در بالاي آن پيامي با متن This is a recovered file that is temporarily stored on your computer نشان داده مي شود و كنار آن دكمه Save as قرار دارد. روي اين دكمه كليك كرده و فايل را در مسير دلخواه خود ذخيره كنيد.

 
روش بازگرداني فايل هاي ذخيره نشده در ورد 2016

اگر نتوانستيد مراحل بالا را انجام دهيد احتمالا فايل شما دچار مشكل شده است. براي حل اين مشكل فايل را انتخاب كنيد و از زير گرينه هاي دكمه open گزينه Open and Repair را انتخاب كنيد.

اگر بخواهيد به صورت دستي فايل هاي ذخيره نشده را ببينيد و به آن ها دسترسي داشته باشيد، ابتدا با فشردن هم زمان دكمه هاي ويندوز و R پنجره RUN را باز كنيد، سپس مسير زير را وارد كرده و OK كنيد تا وارد محل ذخيره فايل‎ هاي ذخيره نشده ورد بشويد.
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles

حالا مي توانيد فايل مورد نظر خود را انتخاب كرده و مراحل بالا را دوباره براي بازيابي فايل انجام دهيد.

چگونه از قابليت AutoRecover استفاده كنيم?
يكي از قابليت هاي مفيدي كه در نرم افزار ورد وجود دارد قابليت AutoRecover است كه در مواقعي كه نرم افزار ورد هنگ مي كند و يا اينكه برق قطع مي شود و... بسيار كاربردي است.

براي استفاده از قابليت AutoRecover ورد را باز كنيد. حالا پنل Document Recovery در بخشي از صفحه نمايش داده مي شود كه ليست تمام فايل هاي در دسترس را به همراه نام و تاريخ ايجادشان نمايش مي دهد. حالا اگر فايل مورد نظرتان در بين اين ليست بود مي توانيد آن را انتخاب كرده و ذخيره كنيد.

قابليت Document Recovery را شخصي سازي كنيد

معمولا قابليت Document Recovery به صورت پيش فرض در ورد 2016 فعال است اما در صورتي كه به اين قابليت دسترسي نداريد و يا مي خواهيد تغييراتي در آن ايجاد كنيد مي توانيد به مسير File > Options > Save برويد. حالا مطمئن شويد كه گزينه Save AutoRecover information every X minutes تيك خورده باشد.

حالا مي توانيد زمان دلخواه خود براي ذخيره خودكار فايل ها را از همين جا انتخاب كنيد (به جاي X در عبارت بالا عدد دلخواه را از منو DropDown وارد كنيد). در ضمن پيشنهاد مي كنيم گزينه Keep the last AutoRecovered version if I close without saving را هم تيك بزنيد.

از همين مسير مي توانيد محل ذخيره فايل هاي AutoRecover را هم ببينيد و يا اينكه با كليك بر روي گزينه Browse… آن را به مسير دلخواه خود تغيير دهيد با اين حال مسير پيشنهادي خود ورد، مسير مناسب تري خواهد بود.


https://faceit.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید