ایمنی و امنیت
۱۳۹۵-۰۴-۰۵
دستنامه ایمنی و امنیت کتابخانه: پیشگیری، خط مشی ها و رویّه ها
این کتاب دارای اطلاعات جدید و آموزش های نوین و ارزشمند درباره امنیت و ایمنی در کتابخانه ها است.
دستنامه ایمنی و امنیت کتابخانه: پیشگیری، خط مشی ها و رویّه ها/ تالیف بروس ای. شومان؛ ترجمه محبوبه مرادیان، عباس مرجانی، رضا شجاعی، با مقدمه دکتر رحمت الله فتاحی.- مشهد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، 1394.
432 ص.- (سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی)
ISBN 976-964-6429-89-5

کتاب دستنامه ایمنی و امنیت کتابخانه: پیشگیری، خط مشی ها و رویّه ها، دارای اطلاعات جدید و آموزش های نوین و ارزشمند است. برخی از بخشهای آن عبارتند از: واکنش ها و اقدام های بازدارنده در برابر جرایم کتابخانه ای، روش های مختلف جلوگیری از خشونت در کتابخانه، شناسایی، دسته بندی و شیوه مواجهه با مراجعه کنندگان مشکل آفرین، شیوه تهیه طرح امنیتی در کتابخانه، پیش بینی شرایط اضطراری، شیوه های پیشگیری از وقوع جرایم کتابخانه ای، رویه ها و خط مشی های مدیریت بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه، آماده سازی کارکنان برای مقابله با حوادث، مسایل امنیت الکترونیک، مزاحمت در فضای سایبری و...

این کتاب ۸ فصل است و هر فصل دارای فهرست ها و چک لیست های ارزشمندی است که کتابداران و مدیران کتابخانه ها می توانند با استفاده از آن، میزان خسارت وارده به کتابخانه را تا حد زیادی کاهش دهند. از دیگر مزیت های این اثر می توان به جامعیت مباحث و منطبق بودن اطلاعات آن با محیط و شرایط تمام کتابخانه ها، به ویژه کتابخانه های ایران اشاره کرد.

اطلاعات این اثر می تواند به عنوان چارچوب و مرجع برای کتابخانه ها و کتابداران مورد استفاده قرار گیرد و بستر لازم را برای بومی سازی دستنامه ایمنی و امنیت کتابخانه های مناطق مختلف با توجه به اقلیم و شرایط جغرافیایی کشور فراهم نماید و به عنوان منبعی برای آموزش و فعالیت های روزمره کتابخانه ها به اساتید و مدیران کتابخانه ها، پیشنهاد شده است.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید