فهرست روزنامه ها و هفته نامه ها
۱۳۹۵-۰۳-۳۰
فهرست روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی (از آغاز تا پایان سال ‎۱۳۸۴)
این کتاب، شامل 1859 عنوان نشریه و شش نمایه ( نام اشخاص، نام مؤسسات و سازمانها، محل انتشار، تاریخ انتشار، نمایه نشریات غیرفارسی، دو یا چند زبانه و روزنامه های خارج از کشور ) است که در دو جلد تهیه شده است.
فهرست روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی (از آغاز تا پایان سال ‎۱۳۸۴)/ به کوشش طاهره مهاجرزاده؛ زیرنظر رحمت‌الله فتاحی، فرید قاسمی.- مشهد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ‎۱۳۸۸.
‎۲ ج. (‎۱۷۰۱ ص).
نمایه.
(ج. ۱) ISBN 978-964-6429-49-9.‎
(ج. ۲) ISBN 978-964-6429-50-5.‎
مندرجات: ج. ‎۱. الف ـ ژ ـ ج. ‎۲. س ـ ی.
موضوع: ‎۱.سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی -- فهرستها. ‎۲.نشریات ادواری -- ایران -- مشهد -- فهرستها. ‎۳.روزنامه‌ها -- ایران -- مشهد -- راهنماها.
شماره دیویی: ف 158 س 015/55034 م


فهرست روزنامه ها و هفته نامه های موجود در آرشیو مطبوعات سازمان کتابخانه ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از آغاز تا پایان سال 1384 چاپ شده است که شامل 1859 عنوان نشریه و شش نمایه ( نام اشخاص، نام مؤسسات و سازمانها، محل انتشار، تاریخ انتشار، نمایه نشریات غیرفارسی، دو یا چند زبانه و روزنامه های خارج از کشور ) است که در دو جلد تهیه شده است. جلد اول شامل حروف" الف- ژ" و جلد دوم شامل حروف" س- ی" است .
این فهرست‌ها از نظر تعیین محل نگهداریِ هر یک از عنوان ها و شماره‌های موجود آنها ، مفید هستند. این فهرست، به منظور آگاهی و دستیابی هر چه سریعتر و بهتر پژوهشگران به روزنامه های این آرشیو، تهیه شده است . در تنظیم این فهرست، مبنایِ کار بر مراجعة مستقیم به روزنامه ها و بررسی عینی نسخه به نسخه هر یک از عنوان ها و شماره های آن، گذاشته شده است.
چهار ویژگی مهم این فهرست عبارت است از:
1- تمام تغییرات، اعم از عنوان، شکل ظاهری، فاصله انتشار، محل انتشار، زبان و افرادی که در انتشار نشریه سهم داشته‌اند (به ترتیب تاریخ حضورشان)، در قسمت اطلاعات کتاب شناختی، به ترتیب ارائه و در قسمت یادداشت نیز توضیح داده شده است.
2- کلیه تفاوت ها، عدم یکپارچگی و یا نادرستی برخی اطلاعات ذکر شده در منابع مختلف همچنین سایر اطلاعات جانبی که می‌تواند برای کتابداران و پژوهشگران در شناخت هر چه بیشتر نشریه و فهرستنویسی آن مفید واقع شود، در قسمت یادداشت توضیح داده شده است.
3- اگر شماره یاشماره های مربوط به یک عنوان به صورت نسخه اصل نمی باشد و یا علاوه بر نسخه اصلی، نمونه تصویری یا الکترونیکی آن نیز در مجموعه موجود است در قسمت "موجودی نسخه بدل" به آن اشاره شده است.
4- تمام مواردی که تحت عنوان ضمیمه، ویژه نامه، شماره مخصوص، فوق العاده، مناسبت ها، یادواره، سالگشت، بزرگداشت، یادنامه و ... همراه نشریه منتشر شده و موجود است با ذکر موضوع، شماره و تاریخ، در قسمت "ویژه نامه های موجود" ارائه شده است.
در این کتاب مرجع مشخص شده است که در مجموع از میان روزنامه های این آرشیو ، 836 عنوان متعلق به شهرستان ها، 106 عنوان مربوط به خارج از کشور و بقیه در تهران منتشر شده است همچنین 206 عنوان مربوط به عصر قاجار، 408 عنوان مربوط به دوره پهلوی و 1244 عنوان مربوط به سالهای بین 1357 تا پایان 1384 است.  
برای دریافت نسخه دیجیتالی اینجا را کلیک کنید
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید