اسناد حضور دولتهای بیگانه در شرق ایران
۱۳۹۵-۰۳-۲۹
اسناد حضور دولتهای بیگانه در شرق ایران
این کتاب مربوط به مجموعه‌ای از اسناد موجود در اداره اسناد کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی, درباره خاندان علم می‌باشد, که سالهای 1238تا 1344را در بر می‌گیرد .
اسناد حضور دولتهای بیگانه در شرق ایران/ زیرنظر اداره اسناد؛ به کوشش الهه محبوب فریمانی.- مشهد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ‎۱۳۸۲.
‎۷۸۳ ص.: مصور، جدول، نمونه، عکس.- ( سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی؛ ‎۳۷)
اسناد ارائه شده، در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
ISBN 964-6429-19.‎
موضوع: ‎۱.سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی -- آرشیو. ‎۲.خراسان -- تاریخ -- اسناد و مدارک. ‎۳.ایران -- تاریخ -- قاجاریان، ۱۱۹۳ - ‎۱۳۴۴ق. -- اسناد و مدارک. ‎۴.جنگ جهانی اول، ۱۹۱۴ - ‎۱۹۱۸م. -- ایران -- اسناد و مدارک
شماره دیویی: الف 158 س 027/55592


اسناد این کتاب مربوط به مجموعه اسناد خاندان علم موجود در اداره اسناد کتابخانه مرکزی آستان قدس است که از آن میان تعداد 1640 برگ سند بررسی و 654 سند برای نشر گزینش گردید. اسناد این مجموعه سالهای 1238 تا 1344هـ.ق. را در بر می‌گیرد. بخش عمده این اسناد مربوط به وقایع جنگ جهانی اول در جنوب خراسان و سیستان در دوران حکمروایی خاندان علم است که به لحاظ اوضاع سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دوره قاجار به ویژه عهد مظفرالدین شاه و احمدشاه قاجار حایز اهمیت می‌باشد.
در این کتاب ابتدا فهرست موضوعی اسناد و سپس متون آن‌ها آورده شده‌است .در آخر مجموعه واژه نامه‌ای جهت ممانعت از تکرار معنی واژه‌ها و برای دستیابی آسانتر به معنی یک لغت بصورت الفبایی تهیه شده‌است .
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید