اعضای شورای اسلامی بیرجند از کتابخانه و موزه وزیری یزد دیدن کردند
۱۳۹۶-۰۷-۲۱
اعضای شورای اسلامی بیرجند از کتابخانه و موزه وزیری یزد دیدن کردند
دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با حضور در کتابخانه و موزه وزیری یزد؛ از موقوفات آستان قدس رضوی با خدمات متنوع این مجموعه فرهنگی آشنا شدند.

به گزارش آستان نیوز، مرتضی یزدان‌شناس و مهدی میری از بخش‌های مختلف کتابخانه و موزه وزیری یزد مانند مخزن خطی، مخزن چاپی، تالار محققان و موزه آن دیدن کردند.

در طول این بازدید، محمدرضا انتظار بقیه‌الله؛ مسئول کتابخانه و موزه وزیری، توضیحاتی درباره تاریخچه تأسیس کتابخانه وزیری، وقف آن بر بارگاه مطهر حضرت رضا(ع)، اقدامات مجموعه آستان قدس رضوی در گسترش وسعت و خدمات کتابخانه، بخش‌های مختلف مطالعاتی آن و همچنین آثار ارزشمند موزه وزیری، ارائه داد.

از دیگر برنامه‌های این بازدید سرزده می‌توان به حضور اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند بر مزار مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی محمد وزیری؛ بنیان‌گذار و واقف کتابخانه وزیری در حیاط ورودی این مجموعه و ادای احترام به مقام شامخ این عالم برجسته یزد اشاره کرد.

در این دیدار، مهدی میری، بازدید از کتابخانه و موزه وزیری یزد را مایه افتخار خود دانست و گفت: امیدوارم این گنجینه عظیم همچنان مورد استفاده دانش‌پژوهان قرار گیرد و روز به روز به عظمت آن افزوده شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بیرجند نیز، حضور خود در شهر باستانی و ولایی یزد را افتخاری قلمداد کرد که به حول و قوه الهی نصیبش شده است و ادامه داد: این شهر مانند دریایی از علم و معرفت است که هوش از سر هر انسان ادیب و بامعرفتی می‌برد.

مرتضی یزدان‌شناس از کتابخانه یادگار مرحوم وزیری به عنوان لعل درخشان یزد نام برد و بیان کرد: از خداوند منان برای بانیان و پرسنل خدوم این کتابخانه، عمری با برکت و آخرتی آباد خواستارم.

لازم به ذکر است، کتابخانه وزیری یزد با بهره‌مندی از منابع خطی و چاپی توسط حجت‌الاسلام سیدعلی محمد وزیری در سال 1348 بر آستان قدس رضوی وقف شده است و در حال حاضر نیز زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، همه‌روزه جز روزهای تعطیل رسمی، از ساعت 7:15 تا 19:30، جنب مسجد جامع کبیر یزد، به مراجعان اهل علم و فرهنگ خدمات‌رسانی می‌کند.


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید