کتابخانه آنجلیکا
۱۳۹۳-۱۰-۰۶
کتابخانه آنجلیکا
کتابخانه آنجلیکا Biblioteca Angelica تاسیس: ۱۶۰۴م. وبگاه: www.biblioangelica.it موقعیّت: رم کتابخانه آنجلیکا که به کتابخانه گلپر معوف است در رم ایتالیا قرار دارد. این یک کتابخانه عمومی در میدان پیازا در کنار کلیسای سانت آگوستینو است. تاریخچه این کتابخانه در سال ۱۶۰۴ توسط Angelo Rocca (1546- 1620) به عنوان یک کتابخانه عمومی تاسیس شد. Rocca »

کتابخانه آنجلیکا Biblioteca Angelica

تاسیس: ۱۶۰۴م.

وبگاه: www.biblioangelica.it

موقعیّت: رم

کتابخانه آنجلیکا که به کتابخانه گلپر معوف است در رم ایتالیا قرار دارد. این یک کتابخانه عمومی در میدان پیازا در کنار کلیسای سانت آگوستینو است.

تاریخچه

این کتابخانه در سال ۱۶۰۴ توسط  Angelo Rocca (1546- 1620) به عنوان یک کتابخانه عمومی تاسیس شد.

Rocca  درباره پروجا، رم و ونیز مطالعه می کرد. در سال ۱۵۷۷ با مدرک دکترای الهیات از پادوا فارغ التحصیل شد. پس از خدمت به عنوان ژنرال ارشد صومعه آگوسیتی در سال ۱۵۷۹ منصوب شد و در سال ۱۵۸۵ به عنوان رئیس دفتر نشر واتیکان تبدیل شد.  در سال ۱۵۹۵  متصدی حفاظت از ظروف مقدس کلیسا در کلیسای کوچک پاپ منصوب شد. در سال ۱۶۰۵ به وی عنوان اسقف نشین آگوستینی تاریخی اعطا شد. او محقق تاریخ بود و نسخه چاپی از نسخه لاتین قدیمی کتاب مقدس ، (به طور گسترده ای قبل از چاپ ناشناخته بود) را ویرایش و چاپ کرد . در طول ویرایش با نسخه های خطی تاریخی ذخیره شده در واتیکان خو گرفت – برخی از آنها تا دوران مدرن در دسترس نیست.

این کتابخانه به صومعه آگوستینی تعلق دارد و دومین کتابخانه بعد از کتابخانه  Ambrosiana در ایتالیا است که در سال ۱۶۰۹ برای عموم دایر شد.

از سال ۱۹۴۰، کتابخانه به عنوان آرشیو آکادمی Arcadia جای گرفته است. از سال ۱۹۷۵، کتابخانه تحت نظارت وزارت فرهنگ بوده است.

مجموعه

کتابخانه دارای ۲۰۰۰۰۰ جلد کتاب است که قدمت بیش از ۱۰۰۰۰۰ جلد آن به قرن پانزدهم تا نوزدهم می رسد. غنی ترین بخش آن که هنوز هم در حال افزایش است آثار فکری سنت آگوستین و فعالیتهای آگوستینی در مورد تاریخ اصلاحات و ضد اصلاحات، آثار دانته، فرانچسکو پترارک، بوکاچیو، متون ادبی ایتالیایی از قرن پانزدهم تا هجدهم، نسخ های نادر ، نشریات ادواری ایتالیایی و خارجی از قرن هجدهم می باشد. کتابخانه دارای ۱۲۰۰۰۰ نسخه خطی و ۱۱۰۰ نسخه اینکونابولا است.

 

تصاویر کتابخانه



افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید