کتابخانه موسسه فناوری ماساچوست
۱۳۹۳-۱۰-۲۰
کتابخانه موسسه فناوری ماساچوست
کتابخانه موسسه فناوری ماساچوست Massachusetts Institute of Technology Libraries MIT تاسیس: ۱۸۶۲ م. وبگاه: http://libraries.mit.edu موقعیّت: آمریکا، ماساچوست ماساچوسِت (Massachusetts) ایالتی است در شرق کشور آمریکا و از ایالت‌های نیو انگلند آمریکا می‌باشد. پایتخت آن بوستون، و شهر دیگر مهم آن امهرست است.
کتابخانه موسسه فناوری ماساچوست Massachusetts Institute of Technology Libraries MIT
تاسیس: 1862 م.
موقعیّت: آمریکا، ماساچوست
ماساچوسِت (Massachusetts) ایالتی است در شرق کشور آمریکا و از ایالت‌های نیو انگلند آمریکا می‌باشد. پایتخت آن بوستون، و شهر دیگر مهم آن امهرست است.
مؤسسهٔ فناوری ماساچوست (انستیتو تکنولوژی ماساچوست) (Massachusetts Institute of Technology) مشهور به ام‌آی‌تی، دانشگاه خصوصی واقع در شهر کمبریج، در ایالت ماساچوست آمریکا است، که دارای پنج دانشکده اصلی، یک کالج و ۳۲ گروه آموزشی می‌باشد. این دانشگاه معمولاً با نام اختصاری آن، یعنی ام‌آی‌تی (MIT) شناخته می‌شود. ویلیام بارتون راجرز در سال ۱۸۶۱ آن را ایجاد کرد.
این دانشگاه یکی از مهم‌ترین مراکز علمی تحقیقاتی در آمریکا و جهان به‌شمار می‌رود. دانشگاه ام‌آی‌تی همه ساله به‌عنوان بهترین دانشگاه مهندسی جهان انتخاب می‌شود. ام‌آی‌تی در سال ۲۰۱۲ طی الگوی تحقیقاتی انجام شده توسط مؤسسهٔ QS برای رتبه‌بندی کلی دانشگاه‌ها، در رتبهٔ اول بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت. در حال حاضر (۲۰۱۴) رتبهٔ این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی دانشگاه شانگهای، در زمینهٔ مهندسی و علوم کامپیوتر، نخست و در رتبه‌بندی کلی، در جایگاه سوم دانشگاه‌های جهان است.
هدف کتابخانه MIT ایجاد و حفظ محیط اطلاعات در حال تغییر برای پیشرفت یادگیری، پژوهش و نوآوری در میت است. کتابخانه MIT نقش کتابخانه در قرن 21 ، را با حمایت از برنامه های پژوهشی و مطالعه در هر دو روش ابتکاری و سنتی تعریف می کند. دانشجویان، استادان و پژوهشگران می توانند به مجموعه وسیعی از منابع کتابخانه در کلاس های درس، اتاق های خوابگاه، یا از طریق وب سایت و  تلفن همراه دسترسی داشته باشند.
کتابخانه MIT در سال 1862 با هفت جلد کتاب اهدایی تاسیس شد، سه سال قبل از شروع کلاس های درس. سیستم کتابخانه‌های ام آی تی متشکل از پنج کتابخانه موضوع‌محور است: بارکر با موضوع مهندسی، دوی با موضوع اقتصاد، هایدن با موضوع علوم انسانی، لیوایز با موضوع موسیقی و راتچ با موضوع هنر و معماری. کتابخانه در هفت روز هفته باز است. کتابخانه هیدن یک اتاق مطالعه 24 نفری برای تمامی ساعات شبانه روز دارد. علاوه بر کتابخانه های مذکور، چندین کتابخانه تخصصی و آرشیو‌های متعدد از قبیل بخش موسیقی لوئیس و مجموعه دیداری راچ نیز در این دانشگاه وجود دارند. کتابخانه موسیقی لوئیس بخش تاریخ شفاهی موسیقی MIT است. کتابخانه "تقاطع اطلاعات" در خیابان دانشجویی در مرکز Stata دسترسی سریع به منابع آنلاین و فضای مشترک برای مطالعه و آموزش را فراهم می کند.
مجموعه چاپی و چند رسانه ای این کتابخانه ها شامل بیش از 5 میلیون اقلام، بیش از 3 میلیون جلد مواد چاپی، 17000 مجله و دیگر نشریات ادواری، 478 پایگاه داده آنلاین، بیش از 55000 عنوان مجله الکترونیکی دارای مجوز برای دسترسی، و بیش از 2.8 میلیون اقلام ریزنگاشتها، نقشه ها، عکس ها، نوارهای موسیقی، ضبط صدا و نوارهای ویدیویی است. این کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر تمرکز خود را به جمع‌آوری نسخ دیجیتال معطوف کرده‌اند که قابل‌توجه‌ترین مجموعه‌های دیجیتال را می‌توان در کتابخانه لیوایز مشاهده کرد و دارای مخزن دیجیتالی بیش از 21000 پایان نامه است. این دانشگاه از نمایشگاه هنری چرخان و موزه نیز برخوردار است که در سال 1971 تاسیس شده و اکنون به مرکزی عمومی برای آموزش موضوعات مختلف تبدیل شده‌است.  
Barker Library: کتابخانه مهندسی بارکر
بارکر اولین رهبر در زمینه کسب و کار بین المللی که به هشت زبان صحبت می کرد، و علاقه وافری به کتابخانه و موزه داشت. او یکی از اعضای شرکت MIT به مدت 40 سال بود، که قدیمی ترین عضو فعال آن بود. در سال 1974 در سن 88 سالگی درگذشت. کتابخانه مهندسی بارکر در قلب محوطه دانشگاه قرار دارد. سالن اصلی مطالعه در طبقه پنجم ساختمان در داخل گنبد بزرگ MIT واقع شده است، قدمت سالن مطالعه از سال 1916، زمانی که موسسه از بوستون به کمبریج منتقل شد می باشد. اخیراً گنبد موسسه با رنگ و نور بهبود و ترمیم شده است. گنبد کتابخانه در طول جنگ جهانی دوم پوشیده شده بود و به نام مستعار "غار خفاش" نامیده می شد و اخیرا به عظمت اصلی خود برگردانده است.
Dewey Library: کتابخانه مدیریت،علوم سیاسی، اقتصاد و علوم اجتماعی
نام کتابخانه از نام دیویس R دیویی (1858 -1942)، استاد سابق دانشگاه اقتصادMIT، رئیس بخش (1893-1933)  و رئیس دانشکده MIT (1911-1913) گرفته شده است. کتابخانه دیویی در انتهای شرقی دانشگاه در داخل ساختمان هرمان قرار دارد، این کتابخانه اولین کتابخانه مدرسه مدیریت، وزارت اقتصاد و وزارت علوم سیاسی اسلون MIT است، در سال 2009، طبقه اول با پنجره های بزرگ با نور طبیعی کافی و انواع صندلی بازسازی شد. ساختمان هرمان کتابخانه دیویی نمونه ای از معماری "Brutalist" است. معمار، ادواردو Catalano در مرکز دانشجویی استراتون طراحی شده است.
Hayden Library: (علوم انسانی)
چارلز هایدن (1870-1937)، در مورد "سرمایه گذاری معدن" مطالعه می کرد. او یک سرمایه دار نیکوکار بود. کتابخانه هایدن در امتداد رودخانه چارلز قرار دارد. این کتابخانه دارای بهترین فضاها جهت مطالعه است. کتابخانه هیدن در سال 1951 توسط شرکت Voorhees، واکر، فولی و اسمیت به پایان رسید. این کتابخانه یک نمونه بسیار خوب از سبک هنر مدرن پس از جنگ جهانی دوم است.
Lewis Music Library: (موسیقی)
نام کتابخانه از نام روزالیند دنی لوئیس، همسر استاد MIT، وارن K. و مادر بزرگ Dibner استاد تاریخ علم وتکنولوژی، روزالیند ویلیامز گرفته شده است. کتابخانه موسیقی در اصل به عنوان یک سالن موسیقی در ساختمان هیدن (ساختمان شماره 14) در سال 1951 افتتاح شد. کتابخانه در اکتبر سال 1996 هنگامی که به کتابخانه موسیقی روزالیند دنی لوئیس تغییر نام داد، بازسازی شد .
Rotch Library: (هنر و معماری)
نام کتابخانه از آرتور Rotch (1850-1894) معمار که در MIT مطالعه و تدریس می کرد و عضو هیئت علمی موسسه بود گرفته شده است. ساختمان اصلی در سال 1938 به عنوان بخشی از ساختمان ویلیام بارتون راجرز توسط ویلیام ولز باسورث با هری J. کارلسون طراحی و ساخته شده است. کتابخانه راتچ از نظر معماری و برنامه ریزی یکی از کتابخانه های برتر در ایالات متحده، است. کتابخانه Rotch برنامه معماری MIT، که برای اولین بار در کشور بود پشتیبانی می کند. اولین استاد در سال 1865 استخدام شد، و اولین کلاس در سال 1868 در دانشگاه اصلی بوستون آموزش داده شد.
Institute Archives & Special Collections: آرشیو موسسه و مجموعه های خاص
آرشیو و مجموعه های خاص به عنوان "حافظه" MIT خدمت می کند، بخش آرشیو جمع آوری و حفظ سوابق مستند تاریخچه MIT و افرادی که بخشی از آن تاریخ بوده اند را پشتیبانی می کند . این مجموعه شامل هر دو نوع مواد چاپی و غیر چاپی در فرمت های مختلف است.

تصاویر کتابخانه
Image result for Massachusetts Institute of Technology Libraries MIT    Image result for Massachusetts Institute of Technology Libraries MIT
MIT Library Gallery MIT Libraries   MIT Libraries
Image result for Lewis Music Library         Image result for Barker Library
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید