کتابخانه صومعه سنت گال
۱۳۹۳-۰۷-۰۵
کتابخانه صومعه سنت گال
کتابخانه صومعه سنت گال Abbey library of Saint Gall تاسیس: ۷۱۹ م. وبگاه: http://www.stibi.ch موقعیّت: سنت گال سوئیس کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. سنت گال (سن گالن) یکی از ایالت های کشور سوئیس »

کتابخانه صومعه سنت گال Abbey library of Saint Gall

تاسیس: ۷۱۹ م.

وبگاه: http://www.stibi.ch

موقعیّت: سنت گال

سوئیس کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. سنت گال (سن گالن) یکی از ایالت های کشور سوئیس است.

کتابخانه صومعه سنت گال، قدیمی ترین کتابخانه در سوئیس با موجودی کتاب منحصر به فرد است در حال حاضر یک کتابخانه فعال است. این  کتابخانه توسط سنت Othmar، بنیانگذار صومعه سنت گال تاسیس شد.  

صومعه کارولنژی سنت گال از سال ۷۱۹  وجود داشته و در طول قرن ۱۳ دارای اصالت مستقل شد و برای قرن ها یکی از صومعه های ارشد در اروپا بوده است.

سالن کتابخانه، توسط معمار پیتر نما در یک سبک عجیب و غریب طراحی شده است.

در سال ۱۹۸۳ کتابخانه همراه با صومعه سنت گال، به عنوان "نمونه کاملی از یک صومعه بزرگ کارولنژی" ثبت میراث جهانی یونسکو  شدند .

مجموعه

کتابخانه صومعه یکی از غنی ترین کتابخانه های قرون وسطی در جهان است.

مجموعه کتابخانه، قدیمی ترین مجموعه کتب در سوییس است و یکی از اولین و مهم ترین کتابخانه های رهبانی در جهان محسوب می شود.

 مجموعه کتابخانه تقریبا ۱۷۰۰۰۰  نسخه می باشد.

کتاب های کتابخانه در دسترس برای استفاده عمومی است، اما کتاب های چاپ شده قبل از سال ۱۹۰۰ باید در اطاق مطالعه جداگانه خوانده شود.

نسخه های خطی

قلب کتابخانه صومعه سنت گالن مجموعه منحصر به فرد از نسخه های خطی است.  نه تنها تعداد آنها بلکه وحدت و انسجام مجموعه، مجموعه ای موثر است، بنابراین، در حال حاضر، منابع در خصوص زندگی معنوی و روحانی و فرهنگی در صومعه از اوایل قرون وسطی وجود دارد.

این کتابخانه دارای ۲۱۰۰  نسخه  خطی است که قدمت آن به قرن ۸  تا  15 میلادی می رسد. ۱۶۵۰ نسخه اینکونابولا ( کتابهای چاپ شده قبل از سال ۱۵۰۰ میلادی ) و کتاب های چاپ قدیمی در آن وجود دارد.

استفاده از نسخه های خطی یا اینکونابولا تنها در موارد استثنائی ممکن است. برای استفاده باید هدف علمی داشته باشند و به جهت حفاظت از مجموعه، باید دلایل کافی وجود داشته باشد.

کتابخانه مجازی

کتابخانه مجازی برای دسترسی به نسخه های خطی در کتابخانه ایجاد شده است و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نسخه خطی در قالب دیجیتال در آن حفظ می شود.

علاقمندان می توانند نسخه های خطی دیجیتالی را از طریق سایت http://www.cesg.unifr.ch  با بالاترین کیفیت مشاهده کنید. برای استفاده از نسخه های خطی و یا سایت منابع دیجیتال، باید هدف علمی داشته باشند.

اتاق مطالعه

کتابخانه صومعه دارای یک اتاق مطالعه با کتابخانه مرجع از مهمترین آثار مرجع و زبده است. ادبیات پایه اضافی به دلایل کمبود فضا در قفسه جداگانه ای نگهداری می شود، اما به راحتی می توان آنها را مشاهده کرد.  علاوه بر این، در اتاق مطالعه، یک کامپیوتر برای جستجوی در فهرست کتابخانه و دسترسی به Wi-Fi رایگان وجود دارد.

عضویت

امانت و وارسی کتاب ها و رسانه ها آزاد است. کاربران ساکن در سوئیس با دریافت یک کارت کاربر با ارائه یک سند هویت می توانند از کتابخانه استفاده نمایند. همچنین ثبت نام آنلاین در فروشگاه St.Gallen  کتابخانه SGBN  امکان پذیر است. کاربران کتابخانه های دیگر با ورود BibliOpass  به طور منظم در حساب کتابخانه می توانند کتاب ها و رسانه های دیگر را امانت بگیرند.

تصاویر کتابخانه
Image result for Abbey library of Saint Gall         Image result for Abbey library of Saint Gall
Image result for Abbey library of Saint Gall        Image result for Abbey library of Saint Gall
Image result for Abbey library of Saint Gall    Image result for Abbey library of Saint Gall

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید