کتابخانه عمومی اشتوتگارت
۱۳۹۳-۰۶-۰۴
کتابخانه عمومی اشتوتگارت
کتابخانه ای با معماری بی نظیر در اشتوتگارت آلمان کتابخانه عمومی اشتوتگارت Stuttgart Public Library تاسیس: 2011 م. وبگاه: http://www.stuttgartpubliclibrary.org موقعیّت: اشتوتگارت آلمان پس از برنده شدن در یک مناقصه در نهایت در سال 1999، پروژه احداث کتابخانه جدید اشتوتگارت در جنوب آلمان به بهره برداری رسید. مراسم افتتاحیه کتابخانه جدید شهر اشتوتگارت توسط معماران »

کتابخانه ای با معماری بی نظیر در اشتوتگارت آلمان

کتابخانه عمومی اشتوتگارت Stuttgart Public Library

تاسیس: 2011 م.

وبگاه: http://www.stuttgartpubliclibrary.org

موقعیّت: اشتوتگارت آلمان

پس از برنده شدن در یک مناقصه در نهایت در سال 1999، پروژه احداث کتابخانه جدید اشتوتگارت در جنوب آلمان به بهره برداری رسید. مراسم افتتاحیه کتابخانه جدید شهر اشتوتگارت توسط معماران  در 21 اکتبر 2011 بود.

این کتابخانه با طراحی شگفت انگیز و زیبایش، محیطی پر از رنگ های طبیعی را برای کتاب ها و بازدید کنندگانش فراهم نموده است.

ساختمان کتابخانه 9 طبقه دارد و مانند یک مکعب کریستالی به نظر می رسد. ابعاد و موقعیت کتابخانه جدا از بافت شهری خود، نمادی از اهمیت کتابخانه به عنوان یک مرکز فکری و فرهنگی جدید دارد.

این ساختمان توسط یک منطقه سطح چمن سبز تیره سخت پوشیده، احاطه شده است.  نمای ساختمان متشکل از پانل آجر شیشه ای 9 * 9  در یک قاب بتن در معرض نور خاکستری است.

پوسته ساختمان متشکل از یک لایه آجر شیشه ای و نمای جرز دار است. سردرب داخلی به عنوان یک پوسته حرارتی برای ساختمان عمل می کند. منطقه بین نماها را که می توان به عنوان یک تفرجگاه استفاده نمود در شب با نور آبی روشن می شود. 

ساختمان کتابخانه از چهار طرف قابل دسترس است. در سالن انتظار مدور شکل می توان کتاب، ماشین آلات جابجایی منابع، بخشی از تجهیزات مرتب سازی کتاب را از پشت دیوارهای شیشه ای دید.

علاوه بر این، تابلوهای اعلانات، ویدئو و محلی که در آن بازدید کنندگان می توانند صبر کنند و یا روزنامه بخوانند ، برنامه ریزی شده اند.

مرکز ساختمان قلب مکانی و فکری آن

این یک نوع فضای قدیمی است، که مانند پانتئون  ساخته شده و اشاره به غار به عنوان محل اصلی سکونت انسان دارد.  در مرکز یک چشمه 1 متر مربع است که روابط فضا به عنوان یک منطقه مراقبه است. فضای مکعب شکلی که توسط نور از سوراخ مرکزی روشن می شود و توسط راه پله طبقه همکف تا 3 طبقه احاطه شده است.

اتاق مطالعه که در نیمه بالایی مرکز، از طبقه4  به طبقه8 ، طول می کشد، الهام خود را از کتابخانه ملی اتین لوییBoullée   فرانسه در قرن 18  گرفته است. گالری فضای پنج داستان، مربع شکل و احاطه شده توسط یک پوسته از کتاب است و فضایی به شکل یک قیف را تا سقف شیشه ای گسترش داده است. راه پله به صورت مارپیچ برای ایجاد جریان تفرجگاه ها و آب گرفتگی با نور از سقف شیشه ای مرتب شده اند.

اتاق انجمن با حدود 300 صندلی می تواند به دو اتاق تقسیم شود. این تنوع سوم از فرمت فضای مربع است، و به صورت مسطح و دیسک مانند طراحی شده است و سراسر آن به رنگ مداد رنگی آبی تیره است.

همه عناصر مانند قفسه بندی، صندلی ها و یا محل کار فرد می تواند به راحتی از سایر قسمت ها مرتب شوند.  تالار سمینارها،  اوقات فراغت، کافه تریا در طبقه 8 ، اتاق نشست، همه توسط دیواره های شیشه ای از مناطق اطراف جدا شده است.

محل کار و قسمت های اداری با نور طبیعی روشن هستند. سقف شیشه ای شامل چهار سقف پنت هاوس متقارن است.

ساختار پشتیبانی شامل 25  متر پل های فولادی طولانی است که در مرکز تلاقی می کنند. در بالا، حفاظت از انرژی خورشیدی با سیستم های فتوولتائیک وجود دارد. تراس پشت بام، نمای پنج بعدی، ظاهر ساختمان را مانند مکعب نشان می دهد.  مانند سایر نماها، زمانی که هوا تاریک است، نمای آن آبی روشن است.

ویژگی های خاص

  • سیستم RFID  با چک کردن خودکارو بازگشت و تسهیلات مرتب سازی منحصر به فرد و قفسه بندی هوشمند
  • چرخ دستی خوکار
  • پاس جدید کتابخانه ، حاوی یک تراشه کوتاه برد برای پرداخت
  • ستون های تعاملی در دو ورودی در طبقه همکف
  • ارائه اطلاعات در صفحه نمایش لمسی در مورد اقلام و رویدادهای رسانه ای، حوادث، و همچنین جهت در اتاق  

کتابخانه عمومی اشتوتگارت مجموعه گسترده ای از منابع  محلی، ایالتی، ملی و بین المللی را در بر دارد. کامپیوتر، اینترنت و انواع نرم افزارها در دسترس قرار گرفته است.

تصاویر کتابخانه
     Image result for Stuttgart Public Library
Image result for Stuttgart Public Library    
Image result for Stuttgart Public Library       Image result for Stuttgart Public Library

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید