کتابخانه ملی ایرلند
۱۳۹۳-۰۵-۲۷
کتابخانه ملی ایرلند
کتابخانه ملی ایرلند National Library of Ireland= Leabharlann Náisiúnta na hÉireann تاسیس: ۱۸۷۷م. وبگاه: http://www.nli.ie موقعیّت: دوبلین کتابخانه ملی ایرلند در سال ۱۸۷۷ در ساختمان کنونی پارلمان که در آن زمان به «انجمن سلطنتی دوبلین» تعلق داشت، تأسیس شد. کتابخانه انجمن سلطنتی، شالوده کتابخانه ملی جدید را تشکیل داد و ساختمان اصلی و کنونی آن »

کتابخانه ملی ایرلند National Library of Ireland= Leabharlann Náisiúnta na hÉireann

تاسیس: ۱۸۷۷م.

وبگاه: http://www.nli.ie

موقعیّت: دوبلین

کتابخانه ملی ایرلند در سال ۱۸۷۷ در ساختمان کنونی پارلمان که در آن زمان به «انجمن سلطنتی دوبلین» تعلق داشت، تأسیس شد. کتابخانه انجمن سلطنتی، شالوده کتابخانه ملی جدید را تشکیل داد و ساختمان اصلی و کنونی آن در سال ۱۸۹۰ گشایش یافت.

هدف اصلی کتابخانه جمع‌آوری، نگهداری و دردسترس‌قراردادن منابع مربوط به ایرلند، و فراهم‌آوردن پیشینه صحیحی از بروندادهای ایرلند در نسخه‌های خطی، چاپی، و دیگر رسانه‌ها است.

فعالیت‌ها و خدمات

دفتر نسب‌شناسی که در سال ۱۵۵۲ به‌عنوان دفتر جنگ‌افزارها تأسیس شد، از سال ۱۹۴۳ شعبه‌ای در کتابخانه ملی بوده که وظیفه اصلی آن، واگذارکردن سلاح به داوطلبان حقیقی و حقوقی شهری بوده است. پیشرفت‌های اخیر شامل گشایش آرشیو عکس کتابخانه ملی در مرکز فرهنگی دوبلین است. این ساختمان صرفاً به حفظ و نگهداری مجموعه‌های عکس کتابخانه اختصاص دارد و از طریق نمایشگاه‌ها و یک سالن تماشای کوچک، دسترسی بیشتر به مجموعه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. خدمات مشاوره نسب‌شناسی نیز به افرادی که درباره تاریخ خانواده خود تحقیق می‌کنند، ارائه می‌شود. ارائه خدمات آموزشی به معلمان به‌منظور یافتن مطالبی برای استفاده در کلاس، و برگزاری نمایشگاه در ۲۰ نقطه کشور از دیگر فعالیت‌های این کتابخانه است.

خدمات اطلاعاتی پیوسته

خدمات وب جهان‌گستر

فهرست دسترسی عمومی (اُپک) کتابخانه ملی ایرلند

مجموعه‌ها

سیاست کتابخانه بر فراهم‌آوردن منابع مربوط به ایرلند متمرکز شده است. در حدود یک میلیون کتاب، و آرشیو جامعی از روزنامه، کلیشه و گراور با نقشه و عکس وجود دارد. مجموعه نسخه‌های خطی شامل مقالاتی از بسیاری نویسندگان ایرلندی و شخصیت‌‌های سیاسی، و مرجع کاملی است از آنچه در باره ایرلند نوشته شده. کتابThe Guid to Collection in Dublin Libraries که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد اشارات جالبی به برخی آثار مشهور در این کتابخانه، ازجمله آثار «جاناتان سویفت» دارد. مجموعه کتابخانه اوراق چاپی نت‌های موسیقی قدیمی در کتاب‌های چاپی، کتاب چاپ قدیم، و برخی آثار قرن هیجده و نوزده ایرلند را نیز شامل می‌شود.

ورودی‌ها

کتاب، نشریه، عکس، نقشه، مجموعه نسخه‌های خطی، میکروفیلم، میکروفیش.

انتشارات

کتابشناسی ملی ایرلند.

همکاری‌های بین‌المللی

این کتابخانه با همکاری کتابخانه‌های عمومی و سازمان‌های دیگر، غالباً به تشکیل نمایشگاهی از منابع موجود در مجموعه کتابخانه ملی در سراسر کشور مبادرت می‌ورزد. همچنین این کتابخانه برای ارتقای دانش کارمندان در مورد موضوعات تخصصی مانند فهرستنویسی، حفاظت و نگهداری، با کتابخانه‌ها و مؤسسات فرهنگی در داخل و خارج از ایرلند همکاری و ارتباط دارد.

تصاویر کتابخانه

 

 

 

 

 



افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید