۱۳۹۴-۱۱-۱۸
لیزنا
لیزنا
خبرگزاری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، اولین پایگاه تخصصی خبری کتابداری و اطلاع رسانی است که با تلاش گروهی از کتابداران و فعالان حوزه،  فعالیت رسمی خود را از ۱۲ اسفند ماه ۱۳۸۸ آغاز کرده است. لیزنا در زمینه فراهم آوری، پردازش، اشاعه اخبار، تحلیل گزارشات و مصاحبه ها ، در قالب های نوشتاری، صوتی و تصویری در محیط دیجیتال و در محدوده موضوعی کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات ارائه خدمت می نماید. این خبرنگاری که با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران اداره میگردد، بصورت مستقل و  با نگاه ویژه خود به مسائل کتابداری و فناوری اطلاعات و با پرهیز از درگیری های رسانه ای، در صدد است تا با درج نظرات، وتحلیل های صاحب نظران و اندیشمندان کانون مناسبی را برای اشاعه افکار بدیع به متخصصان و عموم کاربران فراهم آورد. از ویژگیهای عمده این پایگاه می توان به سرعت در اشاعه اخبار، انصاف در نگارش و انتشار تحلیل ها و مقالات و رعایت اخلاق حرفه ای و رعایت ذکر منابع خبری، اشاره کرد.
اهداف
  • فراهم اوری و انتشار اخبار در حوزه کتابداری و فناوری
  • تسریع در اشاعه اخبار مرتبط
  • ایجاد مکانی مناسب برای ارائه اندیشه های بدیع
  • ارائه گزارشات و تحلیل های نگارشی، صوتی و تصویری در محیط دیجیتال
  • تعامل با متخصصان و علاقه مندان به حوزه کتابداری و فناوری اطلاعات
بخش های سایت
جستجو
در این بخش، جستجو در مجموعه ها، تماس ها، مقاله ها، خبرخوان ها،وب لینک ها و تفاسیر موجود در سایت از طریق کلیدواژه های انتخابی کاربر، با انتخاب وضعیت جستجو و محدوده آن ( به ترتیب جدیدترین، قدیمترین و محبوبترین یا بر اساس حروف الفبا و در مجموعه، انجام می گردد.
آرشیو
که شامل ارشیوی از اخبار و اطلاعات سایت می باشد.
گالری تصاویر
که شامل مجموعه ای از تصاویر، با عنوان بندی های مشخص، در زمینه موضوعی است.
خبرنامه
خبرنامه پایگاه خبری لیزنا در جهت اطلاع رسانی سریع و گسترده راه اندازی شده است که کاربر می تواند با عضویت در خبرنامه اخبار را به شرح ۱- فهرست همایشها ۲- فهرست کارگاههای آموزشی ۳- آگهی استخدام از طریق ایمیل دریافت نماید.
همکاری با لیزنا
در این بخش، صاحب نظران و فرهیختگان را برای ارائه نظرات، دیدگاه ها و تحلیل های موضوعی در جهت اشاعه اندیشه های بدیع به متخصصان و عموم افراد دعوت به همکاری می نماید.
استخدام خبرنگار
پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به منظور گسترش فعالیت های خود از دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی علاقمند به تهیه اخبار و گزارشات مرتبط با حرفه شامل همایش ها، کارگاهها، نشست ها، انواع کتابخانه ها، و نیز حوزه فناوری اطلاعات دعوت به همکاری می‌کند. به همین منظور ضروری است متقاضیان واجد شرایط فرم ارائه شده در این بخش را بصورت کامل تکمیل نمایند. نتیجه بررسی فرم و آثار رسیده در اولین فرصت به ایمیل متقاضی ارسال می شود. برای تکمیل فرم از مرورگرهای فایرفاکس و کروم استفاده می شود.
آخرین اخبار در سمت راست صفحه اصلی به نمایش گذاشته می شود.
آدرس سایت: http://www.lisna.ir
تصویری از صفحه اول سایت را در ذیل مشاهده می فرمایید.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید