۱۳۹۴-۱۱-۱۸
پایگاه مجلات تخصصی نور
امروزه مجلات بعنوان بخش مهمی از پیکره دانش، در توسعه و زایش اطلاعات دخیل می باشند، ورود اینترنت و ابزارهای آن به اشاعه اطلاعات تخصصی، خصوصا محتوای مجلات کمک شایانی نموده است،  در این راستا، پایگاه مجلات تخصصی نور از مجموعه پایگاه های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که شناسایی و عرضه مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی را وظیفه خود می داند این مرکز از سال ۷۷ فعالیت خود را آغاز نمود و با استقبال کاربران و قابلیت های مراجعان متخصص،  در صدد راه اندازی«پایگاه مجلات تخصصی نور» برای پاسخگویی به نیاز محققان، برآمده است   .
در برداشتن هزاران شماره از صدها عنوان مجله تخصصی در موضوعات مختلفی چون: «قرآن و حدیث»، «فلسفه، کلام و عرفان»، «فقه، اصول و حقوق»، «کتابداری و اطلاع رسانی»، «روان شناسی»، «اقتصاد»، «هنر»، «مدیریت»، «حقوق»، «علوم انسانی» و …  این پایگاه را به یکی از مهمترین بانکهای اطلاعات مجلات در زمینه علوم اسلامی و علوم انسانی تبدیل کرده است. ،که ارائه مجلات دارای رتبه علمی – پژوهشی و علمی – ترویجی در زمینه علوم انسانی و تهیه مجلات کهن و قدیمی در موضوعات فوق، و درج بایگانی کاملی از این مجلات و ارائه مجلات بصورت تصویری و فراهم آوری امکان دانلود مقاله با فرمت پی دی اف  از جمله ویژگی­های مهم این پایگاه است.
نکته: امکان دانلود مقالات برای کاربران عضو میسر می باشد ضمن اینکه عضویت رایگان می باشد.
 
اهداف
  • ایجاد گسترده ترین و کاملترین آرشیو مجازی از  مجلات و مقالات علوم انسانی و علوم اسلامی
  • کمک به محققان برای دسترسی به منابع تحقیقی
  • تسهیل دسترسی به منابع تخصصی
 
بخشهای  مختلف شبکه
  • بخش اصلی این پایگاه، جستجوی ساده و پیشرفته  با دامنه های مختلف می باشد
جستجو بر اساس سه مقوله، مقالات، نشریات و پدیداورندگان انجام می گیرد. علاوه بر آن این پایگاه دارای سه فهرست موضوعی، الفبایی و پدیدآورندگان می باشد.این شبکه ، دارای ۱۲۸۰ عنوان نشریه می باشد.
  • در بخش فهرست موضوعی: معرفی مختصری از نشریات شامل عنوان به زبان فارسی و انگلیسی و وابستگی نشریه ، شماره آخرین شماره بهمراه تصویری از جلد نشریه انجام می پذیرد.
  • در بخش فهرست  الفبایی:  جدول حروف الفبای فارسی و انگلیسی برای انتخاب حرف اول عنوان و تسهیل دسترسی ، تدارک دیده شده است که با امنتخاب نام نشریه در فهرست الفبایی اطلاعاتی به مثابه بخش فهرست موضوعی ارائه می دهد.
  • در بخش پدید آورندگان: علاوه بر جدول حروف الفبای لاتین و فارسی ، لیستی از اسامی پدیداورندگان ، ذیل حرف انتخابی و آمار تعدا د آنها ارائه می دهد.
در صفحه اصلی شبکه، مجلات بر حسب رتبه علمی تقسیم بندی شده اند و ذیل آن موضوعات آنها نیز بصورت فهرست وار جهت آگاهی و تسهیل انتخاب و بازدید کاربران ارائه شده است .
تازه ترین شماره ها با عنوان نشریات روزآمد معرفی شده اند. همچنین این شبکه دارای  قابلیت ارائه نقد مجلات و بازدید نقد دیگران می باشد.
آدرس سایت: http://www.noormags.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید