۱۳۹۴-۱۱-۱۸
خبر گزاری کتاب ایران (ایبنا)
خبر گزاری کتاب ایران (ایبنا)
خبر گزاری کتاب ایران، (ایبنا) (به انگلیسی: Iranian Book Agency – IBNA)، اولین و تنها خبر گزاری تخصصی کتاب ایران است که فعالیت خود را به طور رسمی از ۲۴ آبان ماه ۱۳۸۵ آغاز کرده است. این خبر گزاری ، زیر نظر خانه کتاب که نهادی غیر دولتی وغیر انتفاعی است، فعالیت می کند.
هدف از این فعالیت ، اطلاع رسانی خبری در حوزه کتاب و کتابخوانی و سایر موضوعات مرتبط نظیر چاپ ، نشر و گرافیک است.
اخبار خبر گزاری کتاب شامل خبر های داخلی و خارجی بوده که در موضوعات چاپ ونشر، دین ، ادبیات ، اندیشه ، دانش و فن آوری ، اجتماعی و سیاسی ، تاریخ وجغرافیا ، کودک و نوجوان و هنر منتشر می شود.
نقل اخبار خبر گزاری توسط رسانه های گروهی و سایر کاربران با ذکر منبع مجاز است. این خبر گزاری، علاوه بر نشر خبر به انتشار گزارشها و گفتگو های ویژه و نیز بررسی و تحلیل عملکرد نهاد های گوناگون دولتی و غیر دولتی در حوزه کتاب و کتابخوانی می پر دازد.
همچنین نقد کتاب از دیگر بخشهای خبر گزاری کتاب است که می کوشد منتخبی از تازه ترین آثار موجود در بازار نشر را با دیدگاه علمی و انتقادی بررسی کند.
این خبرگزاری هم‌اکنون به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیول و ترکی استانبولی فعالیت می‌کند.
خبرگزاری کتاب ایران همچنین از سال ۱۳۹۱ شروع به استقرار دفاتر خود در مراکز استان‌های ایران کرد تا با پوشش اخبار کتاب استانی فرصت‌ها و چالش‌های کتاب در هر شهرستان را معرفی کند. همچنین از اهداف این کار ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی ظرفیت‌های نشر و تولید کتاب در استان‌های ایران است.
سایت جدید خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از صبح چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ با چهره‌ای تازه در دسترس کاربران قرار گرفته است.
مولفان، ناشران و مترجمان برای انتشار اخبار و یا معرفی کتاب ها و مخاطبان خبرگزاری کتاب برای بیان انتقاد، پیشنهاد و سوژه های خود می‌توانند از طریق تلفکس ۰۲۱۶۶۹۶۶۲۱۱ با روابط عمومی خبرگزاری کتاب ایران در ارتباط باشند.
آدرس سایت: http://ibna.ir
تصویری از صفحه اول سایت را در ذیل مشاهده می فرمایید:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید