۱۳۹۴-۱۱-۱۸
سیویلیکا
سیویلیکا
یک دایره المعارف تخصصی برای کلیه رشته های علوم است ، عنوان CIVILICA برای اولین بار با الهام از نام بزرگترین دایره المعارف جهان (Britannica) و از ریشه لاتین CIVILIs به معنی تمدن ساخته شده است.” سیویلیکا ،  مقالات کلیه رشته‌های علمی را در چهار طبقه اصلی «علوم فیزیکی و مهندسی»، «علوم سلامت»، «علوم زیستی» و «علوم اجتماعی» ارائه می دهد، این سایت که در سال ۱۳۸۴ آغاز به فعالیت کرده یکی از سایت‌های زیر مجموعه شرکت توسعه فناوری ساختمان بوم سازه است.
اهداف سایت
  • ایجاد بستری مناسب جهت جلوگیری از پراکنده شدن نتایج تحقیقات و مطالعات محققان و دانشمندان ایرانی
  • طراحی ابزاری قدرتمند برای داوران مقالات کنفرانسهای آتی، و نیز دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که در پی انجام پایان نامه خود هستند
  • در هم شکستن تمرکزگرایی و از بین بردن مرزهای جغرافیایی و فواصل برای دسترسی به اطلاعات و دانش
بخش های مختلف پایگاه
سایت اصلی مجموعه می باشد که بنا به اظهار خود، مقالات کنفرانسهای تخصصی کشور را در بیش از ۱۸۰ هزار عنوان مقاله علمی پژوهشی داخلی ، در اختیار پژوهشگران و دانش پژوهان قرار می‌دهد. بنابراین کاربر می تواند با جستجو در میان کنفرانسها و یا موضوعات مورد نظرخود، مقاله دلخواه را پیدا کند و از طریق سایت خریداری نماید. با نگاهی به لیست کنفرانس ها می توان اقرار کرد که سیلویکا دسترسی به مقالات درصد زیادی از کنفرانسها را پوشش می دهد.
کار جالب و مفید سایت ، اعلام برنامه کنفرانس‌های آینده داخل کشور است به گونه ای که کاربر می تواند با مراجعه به بخش تقویم کنفرانس ها، از کنفرانس‌هایی که در حوزه‌های مختلف برگزار میشود مطلع گردد و برای حضور در کنفرانس مورد نظر خود و یا ارائه مقاله برنامه ریزی نماید.
مقالات کنفرانسهای خارجی بصورت محدود و بعنوان یک فعالیت جانبی، ارائه می گردد.
یکی از امکانات بسیار جالب سایت، در این بخش، ارائه کتابهای الکترونیک است. پایگاه اینترنتی مرجع کتاب ارائه کننده کتابهای الکترونیکی (Ebook) به زبان اصلی می باشد.
وبسایت مرجع کتاب (Librarya) به منظور تامین نیاز کاربران کشور به کتابهای علمی تخصصی راه اندازی شده است و ارائه کننده دهها هزار کتاب مرجع تخصصی در کلیه حوزه های علمی می باشد. به منظور جستجو در کتابها، می توانید با مراجعه به صفحه جستجو با استفاده از عنوان، نام نویسنده، نام ناشر، برخی از واژه های موجود در توضیحات و نیز شابک (ISBN) به جستجوی کتاب مورد نظر خود بپردازید.
این پایگاه، نیز زیر مجموعه ای از سیویلیکا می باشد که انتشار اخبار فراخوان‌های علمی پژوهشی برای کنفرانس‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌ها، مجلات و ژورنالها را بصورت رایگان انجام می دهد. برای ارائه مقاله در کنفرانسها عضویت در سایت پیشنهاد می گردد.
 
آدرس سایت: http://www.civilica.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید