گوگل کروم
۱۳۹۸-۰۱-۱۰
چگونه خطای حافظه کافی برای باز کردن این صفحه وجود ندارد را در گوگل کروم برطرف کنیم؟
بهتر است با چند روش کارآمد برای حل این مشکل و بارگذاری بدون دردسر صفحات در گوگل کروم آشنا شویم.

اگر از کاربران قدیمی گوگل کروم هستید حتما می‌دانید که این مرورگر نسبت به سایر مرورگرها منابع بیشتری از رم و پردازنده را مصرف می‌کند. کاربران کروم به‌ طور مداوم با خطاهایی مانند کرش کردن مرورگر و یا کمبود حافظه کافی مواجه می‌شوند. در مطلب امروز شما را با چند روش کارساز برای حل مشکل "نبود حافظه کافی برای باز کردن این صفحه" که در مورد گوگل کروم کارایی دارد آشنا می‌کنیم.

اگر به‌ شدت اهل چندوظیفگی هستید پس حتما با خطای "حافظه کافی برای باز کردن این صفحه وجود ندارد" در گوگل کروم آشنا هستید. زمانی‌ که برنامه‌های سنگین و زیاد مانند ویدیوها، گرافیک، نرم‌افزارهای طراحی و گیم در پس‌زمینه باز هستند مواجه شدن با این خطا کاملا عادی و طبیعی است. پس بهتر است با چند روش کارآمد برای حل این مشکل و بارگذاری بدون دردسر صفحات در گوگل کروم آشنا شویم.

1- فرآیندهای پس‌زمینه را خالی کنید

 
 

همان‌طور که می‌دانید خطای "حافظه کافی برای باز کردن این صفحه وجود ندارد" معمولا زمانی رخ می‌‌دهد که رم یا حافظه کافی در دسترس نباشد. بنابراین، منطقی است که تمام فرآیندهای پس‌زمینه را ببندیم. برای رفع خطای کمبود حافظه در گوگل کروم، تسک منیجر را در ویندوز 10 باز کنید و بررسی کنید که چه برنامه‌ها و گیم‌های سنگینی در حال اجرا هستند. اگر در تسک منیجر برنامه‌ای را پیدا کردید که در حال بلعیدن حافظه است حتما آن‌ را ببندید و سپس چک کنید که آیا مشکل برطرف شده یا نه.

2- تب‌های کروم را ببندید

 
 

تب‌های کروم یکی دیگر از دلایل خطای "حافظه کافی برای باز کردن این صفحه وجود ندارد" در گوگل کروم هستند. از آن‌جایی که کروم منابع زیادی مصرف می‌کند باز کردن مثلا 12 تب می‌تواند مشکلات زیادی را در خصوص میزان رم در دسترس ایجاد کند. پس، حتما تمام تب‌های بلااستفاده در گوگل کروم را ببندید و بررسی کنید که با این کار مشکل "حافظه کافی برای باز کردن این صفحه وجود ندارد" برطرف شده باشد. اگر مشکل همچنان پابرجا است صفحه وب در گوگل کروم را دوباره بارگذاری کنید. با این کار به‌ احتمال زیاد مشکل خطای کمبود حافظه در هنگام بارگذاری صفحه در گوگل کروم برطرف خواهد شد.

3- افزونه‌ها را غیرفعال کنید

 
 

اکثر کاربران عادت دارند تا افزونه‌های زیادی را روی گوگل کروم نصب کنند. با این‌که، افزونه‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی دارند و امکانات متعددی را به‌ مرورگر اضافه می‌کنند، اما فعال نگه داشتن تمام این افزونه‌ها می‌تواند باعث کاهش شدید منابع رم شود. بنابراین، اگر مرتبا با خطای "حافظه کافی برای باز کردن این صفحه وجود ندارد" مواجه می‌شوید و گوگل کروم دائما کرش می‌کند باید افزونه‌های بلااستفاده را پیدا و آن‌ها را غیرفعال کنید. با این کار احتمالا مشکل شما برطرف خواهد شد.

4- Page Filling را افزایش دهید
این ویژگی در گوگل کروم باعث افزایش فضای اختصاص یافته به حافظه مجازی بر روی هارد دیسک می‌شود. با این راهکار، فضای بیشتری بر روی هارد دیسک شما به‌ عنوان رم کار می‌کند. بنابراین، این میزان اضافه از رم برای نمایش صفحات در مرورگر گوگل کروم به‌ کار گرفته می‌شود. برای این منظور، در نوار جستجوی ویندوز 10 گزینه Advanced System Settings را جستجو کنید. با این کار، System Properties باز می‌شود. به زبانه Advanced بروید و سپس روی Settings که زیر بخش Performance وجود دارد کلیک کنید.

 
 

حالا در قسمت Performance Options روی Advanced Tab و سپس روی دکمه Change کلیک کنید. در این قسمت، تیک Automatically manage paging file size for all drives را بردارید و دکمه رادیویی Custom Size را انتخاب کنید. باید مقداری که انتخاب می‌کنید بیشتر از مقدار تخصیص داده شده فعلی و کمتر از مقدار پیشنهاد شده باشد. در آخر روی دکمه Set و سپس OK کلیک کنید.

5- کش گوگل کروم را پاک کنید
 

پاک کردن کش مرورگر گوگل کروم می‌تواند بسیاری از خطاهای مهم کروم از جمله خطای "حافظه کافی برای باز کردن این صفحه وجود ندارد" را حل کند. پس اگر تمام روش‌های فوق با شکست مواجه شد، به‌ عنوان آخرین راه حل کش کروم را پاک کنید. پاک کردن کش و تاریخچه در گوگل کروم هر چیزی که داخل مرورگر وجود دارد را پاک می‌کند. دکمه‌های Shift + CTRL + Delete را بگیرید تا کش گوگل کروم پاک شود.

https://www.shabakeh-mag.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید