اعیاد شعبانیه در کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی مشهد گرامی داشته شد
۱۳۹۸-۰۱-۲۱
اعیاد شعبانیه در کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی مشهد گرامی داشته شد
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهر مشهد به مناسبت حلول ماه شعبان و فرا رسیدن میلاد با سعادت سرور آزادگان جهان امام حسین‌(ع) و سردار با وفایشان قمر بنی‌هاشم‌(ع) و نیز امام سجاد(ع) در راستاي اعتلاي مفاهيم ديني و ترويج فرهنگ كتابخواني به برگزاری نمایشگاه کتاب اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، کتابخانه امام صادق(ع) وابسته به آستان قدس رضوی نمایشگاه کتابی را با عنوان «طلیعه‌داران عشق» برگزار کرده است.

در این نمایشگاه که در ادامه نمایشگاه‌های مناسبتی این کتابخانه برای آشنا کردن هر چه بیشتر مراجعان خصوصا نسل جوان با فرهنگ و معارف اسلامی و معرفی این‌گونه منابع به مراجعان برگزار شده، منتخبی از آثار مرتبط با شخصیت و سیره این بزرگواران ارائه شده است

این نمایشگاه از17 فروردین ماه به مدت ده روز از ساعت30/7 الی30/19 همه روزه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

«اسوه‌های ایثار» نیز عنوان نمایشگاهی است که به مناسبت این ایام در كتابخانه مجتمع امام خمینی‌(ره) برگزار شده است.

زندگانی امام حسین‌(ع)، شهرحسین‌(ع)، امام حسین در آیینه تاریخ‌، مرد مافوق انسان‌، چهل داستان از کرامات امام حسین‌(ع)، عنصر شجاعت در شخصیت امام حسین‌(ع)، امام حسین(ع) در جام ارغوانی، راز شادی امام حسین(ع) درقتلگاه و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) علمدارکربلا‌، زندگانی حضرت ابالفضل العباس(ع)، آثار و برکات توسل به حضرت عباس(ع) منتخبی از عناوین این نمایشگاه است که از 17 الی 23 فروردین ماه دایر خواهد بود.

همچنین کتابخانه ‌آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی‌(ره) وابسته به آستان قدس رضوی از 19 تا 28 فروردین ‌ماه اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان «‌الگوهای کمال» کرده است.

ناسخ‌التواریخ- امام حسین‌(ع)، ولایت سرخ – پرشکوه‌ترین حادثه تا انتهای تاریخ، حضرت ابالفضل‌(ع) مظهر کمالات و کرامات برخی از کتاب‌های به نمایش در آمده این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه لسان صدق- تجلی وحی و عقل در پرتوی نهضت حسینی، ولاء امام حسین(ع) تهیه شده در موسسه فرهنگی یاسین، عترت- امام سجاد (ع) از موسسه تبیان، پیشوای شهادت از موسسه فرهنگی هنری آفتاب 8 ولایت، قصه‌های امام حسین‌(ع) همراه با بازی و سرگرمی برای کودکان، کعبه دل‌ها از موسسه نرم‌افزاری گنجینه معارف و... در بخش نرم‌افزاری آن به نمایش گذاشته شده است.

کتابخانه زینبیه (س) نیز در همین راستا نمایشگاهی را با عنوان «‌سه خورشید تابان» برگزار کرده است که از 17 الی 25 فروردین ماه در محل این کتابخانه دایر خواهد بود.

عناوین برخی از کتاب‌های نمایشگاه به قرار زیر است: کرامات حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد الگوی زندگی، نهضت حسینی عزت حسینی، همگام با حسین(ع)، نقش امام سجاد(ع) در رهبری شیعه و ...

کتابخانه حسینیه امام رضا(ع) نیز نمایشگاهی را با عنوان «اعیاد شعبانیه» برگزار کرده است که از 19 فروردین ماه به مدت 10 روز دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه آثاری چون امام حسین(ع) در اندیشه مسیحیت، آثار و برکات توسل به حضرت عباس(س)، عجایب و معجزات شگفت‌انگیزی از امام سجاد(ع)، یادگار عاشورا حضرت امام سجاد‌(ع) در معرض بازدید عموم علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه قرار گرفته است.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید