بازدید نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعۀ یزد از کتابخانۀ وزیری
۱۳۹۸-۰۱-۲۵
بازدید نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعۀ یزد از کتابخانۀ وزیری
آیت‌الله محمدرضا ناصری، نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعۀ یزد، پس از حضور در مراسم سالروز درگذشت واقف کتابخانۀ وزیری یزد، به همراه هیئت همراه از این کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه و به بهانۀ سالروز درگذشت حجّت الاسلام حاج سیدعلی محمّد وزیری یزدی (1273-1356ش) از عالمان نامور و واقف کتابخانة وزیری یزد، حجت الاسلام محمدرضا ناصری نمایندۀ محترم ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد، در این کتابخانۀ وابسته به آستان قدس رضوی حضور یافت.

وی پس از حضور در آرامگاه این عالم ربانی و خیّر نیکوکار یزدی، از کتابخانۀ وزیری بازدید کرد. در این بازدید جمعی از کارکنان کتابخانه و موزۀ وزیری و کتابخانۀ مروج، سرپرست نمایندگی آستان مقدس رضوی در استان، خادمیاران رضوی و جمعی از مردم و مسئولان مربوط حضور داشتند.

نمایندۀ ولی فقیه در استان یزد، با اشاره به سوابق حجت الاسلام وزیری و فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی ایشان، به نقش مجموعۀ عظیم و تاریخی کتابخانه و موزۀ وزیری و عنایت آستان قدس رضوی در شکوفائی و پایداری این مرکز پرداخت و خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های آشکار در این مجموعه، اعم از ذخایر فرهنگی، فضای تاریخی و همچنین نیروهای مجرّب و متخصص، باید تلاش کرد که این گنجایش، به یکی از پایگاه‌های شاخص و مؤثر حرکت‌ها و رویدادهای فرهنگی در استان تبدیل شود.

آیت‌الله ناصری افزود: باید با همکاری هیئت حامیان مسجد جامع به نماز و مراسم‌ها رونق داده شده و کتابخانه و مسجد، محل حضور جوانان و اهل فرهنگ شود.

نمایندۀ ولی فقیه در استان، در پایان، خواستار آشنا ساختن جوانان با فضائل اهل بیت(ع) و علما شد و تصریح کرد: با توجه به مساعد‌ بودن حیاط سنتی کتابخانه و داشتن سالن اجتماعات، بهتر است جلسات مذهبی و فرهنگی مانند زیارت عاشورا و نهج‌البلاغه در این مکان برگزار شود.

امام جمعۀ یزد تأکید کرد: سال‌های متمادی مردمان استان، اندیشمندان و محققان از این مجموعۀ کتابخانه‌ای استفاده کرده‌اند و تداوم و افزایش آن، با مدیریت علمی مذهبی و باتجربۀ مسئولان کتابخانه، بی‌شک دوره‌ای متفاوت و متعالی را رقم خواهد زد.

آیت الله ناصری در پایان افزود: بایستی با حمایت و تعامل سایر بخش‌های فرهنگی استان، گام‌های روبه‌رشدی را به زودی در عرصۀ فرهنگی استان با محوریت این کتابخانه شاهد باشیم.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید