کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها نمایشگاه شعبانیه برگزار کردند
۱۳۹۸-۰۱-۲۲
کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها نمایشگاه شعبانیه برگزار کردند
هم‌زمان با فرا رسیدن سوم و چهارم شعبان‌المعظم روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع)، روز پاسدار و جانباز، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها نمایشگاه کتاب برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، كتابخانه امام رضا(ع) بیرجند به مناسبت این ایام نمایشگاه کتابی را با عنوان «سرچشمه‌های نور» برگزار کرده است که از 17 الی 24 فروردین ماه براي بازديد علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

«معجزات و كرامات حضرت ابالفضل»، «سقاي معرفت»، «زندگاني حضرت ابوالفضل‌العباس»، «خطيب كعبه»، «زندگاني امام زين‌العابدين‌(ع)»، «حضرت سجاد‌(ع)»، «سيره تحليلي امام سجاد‌(ع)»، «سفينه نجات»، «رد پاي خورشيد: امام حسين‌(ع) از ولادت تا شهادت»، «طوباي كربلا»، «مصباح‌الهدي»، «سفينه‌النجاه»، «سپه سردار»، «نرم‌افزار جامع عاشورا: امام حسين (ع) و سفر به كربلا»، «نرم‌افزار چهارده معصوم (ع)» منتخبي از آثاری است که در این نمایشگاه در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«علم محراب‌» نیز عنوان نمایشگاهی است که به مناسبت گرامی‌داشت این ایام از 19 الی 25 فروردین ماه در کتابخانه امام رضا(ع) شهرستان درگز دایر است.

در این نمایشگاه بیش از 70 عنوان کتاب برگزیده از موجودی منابع چاپی کتابخانه با موضوع زندگی و سیره امام حسین‌(ع)، امام سجاد‌(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، با هدف نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی منابع مهم در مورد ائمه معصوم‌(ع) در معرض بازدید قرار گرفته است.

کتابخانه امام رضا (ع) در بروجرد نیز همزمان با این ایام فرخنده نمایشگاهی با عنوان «طلوع انوار» در تالار بانوان این کتابخانه برگزار کرده است که از 19 الی 24 فروردین ماه دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه که با هدف دسترس‌پذیری منابع مناسبتی در روزهای اخیر و بزرگداشت شأن سلحشوران عاشورا و زنده‌داران اسلام برگزار می‌شود، کتاب‌هایی با محتویات موضوعی مختصری از زندگی امام حسین‌(ع)، شرح ولادت حضرت امام حسین(ع)، ويژگي‌های بزرگ اخلاقی اباعبدالله، سیمای امام حسین‌(ع) در احادیث پیامبر‌(ص)، شفاعت امام حسین(ع) در قیامت در معرض بازدید علاقه‌مندان به مطالعه قرار گرفته است.

فرهنگسراي امام رضا (ع) سرخس نیز نمایشگاهی را با عنوان «اعیاد شعبانیه» برگزار کرده است که تا 25 فروردین ماه برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

از عناوين به كار گرفته در نمايشگاه مي‌توان به كتاب‌های «اعجاز اميران عالم‌‌»، «حسين احياگر اسلام»‌، «امام حسين(ع) و پگاه پيروزي»، «جهاد امام سجاد(ع)»، «سقاي آب و ادب»، «نقش امام سجاد(ع) در احياي دين» و «كرامات عباسيه» اشاره کرد.

كتابخانه امام رضا(ع) كرمانشاه
نیز هم‌راستا با سایر کتابخانه‌های وابسته در شهرستان‌ها نمایشگاه کتابی را با عنوان «امام عشق» برگزار کرده است که تا 22 فروردین ماه فعال خواهد بود.

در اين نمايشگاه منابع متنوعی چون «امام حسین‌(ع)، شهید فرهنگ پیشرو انسانیت»، «سر دیدار (اسرار نهفته در دیدار و زیارت خداوند و انبیاء با ابا عبد‌الله حسین(ع)»، «پاسداران جوان»، «سپاه پایداران در اندیشه امام خمینی(ره)»، «امام حسین، امین عاشقان»، «گلبرگ‌های حسینی)»، «زندگانی حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)»، «حسین نفس مطمئنه(ع)»، «رستاخیز خون و خرد»، «جهاد و دفاع» به نمايش گذاشته شده است‌.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید