۱۳۹۸-۰۲-۱۵
اضافه شدن حالت ناشناس (Incognito Mode) به اج مبتني بر كروميوم در ويندوز10

به احتمال زياد از حالت ناشناس (Incognito Mode) در كروم خبر داريد. حال مايكروسافت نيز قصد دارد اين قابليت امنيتي را به مرورگر اج مبتني بر كروميوم خود اضافه كند. به احتمال زياد اين قابليت به ديگر مرورگرهاي مبتني بر كروميوم نيز اضافه خواهد شد.
درحالي كه حالت ناشناس حريم شخصي شما را در اينترنت افزايش مي‎دهد ( زيرا تاريخچه مرورگر، كوكي‎ يا ديگر داده‎هاي وب ‎سايت و اطلاعات ديگر ذخيره نخواهد شد) اما محدوديت‎هايي نيز دارد.
به خاطر داشته باشيد كه اين قابليت فعاليت شما را مثل VPN از شركت ISP و سايت‎هايي كه به آن‎ها سر مي‎زنيد مخفي نمي‎كند. درضمن اين قابليت هنوز هم بر كلماتي كه در روي صفحه كليد تايپ مي‎كنيد نظارت خواهد داشت. درنتيجه هنوز هم وقتي چيزي را جست‎وجو مي‎كنيد پيشنهاداتي دريافت خواهيد كرد كه اين موضوع كاملاً يك ضعف در رعايت حريم شخصي است.
به همين دليل مايكروسافت قصد دارد تغييراتي در كد كروميوم داده و قابليتي به آن اضافه كند كه وقتي اين حالت روشن بود ورودي صفحه كليد نيز مخفي مانده و نظارت نشود. مايكروسافت اخيراً اين مشكل را به عنوان باگ درنظر گرفته و گفته: «روي ويندوز 10 بايد وقتي كه كاربر در حالت ناشناس يا مهمان است از اين پوت اسكوپ IS_PRIVATE استفاده كند چرا كه ما نمي‎خواهيم سرويس ورودي داده‎هاي خصوصي را ذخيره كند.» اين نكته براي تمام مرورگرهاي مبتني بر كروميوم در ويندوز 10 به همين صورت خواهد بود و اين موضوع تنها مختص اج نيست.
مايكروسافت تاريخچه‎ي خيلي خوبي در زمينه‎ي حريم شخصي در ويندوز 10 ندارد اما به نظر مي‎رسد كه قصد دارد كاستي‎ها را جبران كند. اما پيش از اين كه زيادي خوشحال شويد به خاطر داشته باشيد كه اين قابليت هنوز در مراحل اوليه خود است و هنوز حتي در حالت بتا نيز قرار ندارد. در بسياري از مواقع اين قابليت‎ها هيچ‎گاه در نسخه‎ي تجاري ظاهر نخواهند شد. با اين حال اگر باز هم نگران حريم شخصي خود هستيد مي‎توانيد از وي‎پي‎ان يا مرورگرهاي امن‎تر استفاده كنيد.

 

 

منابع:
https://faceit.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید