۱۳۹۸-۰۲-۳۱
«رویای بی‌قرار» با موضوع ناباروری در کتابفروشی‌ها تعبیر شد
«رویای بی‌قرار» با موضوع ناباروری در کتابفروشی‌ها تعبیر شد
فاطمه مسعودی، نویسنده رمان «رویای بی‌قرار» گفت: مسئله ناباروی زوج‌های جوان، موضوع اصلی این کتاب است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رمان «رویای بی‌قرار» اثر فاطمه مسعودی توسط نشر کتاب نیستان منتشر شده است. نویسنده این رمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به روند شکل‌گیری و نگارش این رمان اشاره کرد و گفت: مسئله ناباروی زوج‌های جوان دال مرکزی این کتاب است. از آنجا که در اطرافیان خودم دیده بودم کسانی را که با این مسئله درگیر بودند و خانواده‌هایی که رنج نداشتن نوزاد را تحمل می‌کردند و من مشکلات این خانواده‌ها را می‌دیدم، سبب شد سراغ این سوژه بروم.

وی افزود: در کنار این، خانواده‌هایی را دیدم که فرزند نداشتند ولی از پرورشگاه فرزند آورده بودند و زندگی خود را ادامه دادند.

این نویسنده در ادامه گفت: مراکز ناباروری هدف اصلی من در نوشتن این کتاب بود چرا که سودایی در سر زوج‌های نابارور ایجاد می‌کنند که گاهی نتیجه‌ای ندارد و خب ضربه‌هایی هم به این افراد بر اثر این تصور وارد می‌شود.

او گفت: نوشتن «رویای بی‌قرار» ۹ ماه تا یک سال زمان برد و با نظرات و مشورت دیگران کار پیش رفت.

او که پیش از این رمان «محمدجواد و شمشیر ایلیا» را برای مخاطب نوجوان نوشته بود و کارهایی برای مخاطب کودک هم در کارنامه‌اش دارد، گفت: تا قبل از این، کار بزرگسال انجام نداده بودم و تلاش کردم که پایان کار واقعی دربیاید و مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

بر اساس این خبر، داستان بلند «رؤیای بی‌قرار» اثری اجتماعی از فاطمه مسعودی است که با پیرنگی خانوادگی و درباره مسئله فرزندآوری و ناباروری در میان زوج‌های جوان تألیف شده است. این داستان بلند از ماجرای ناباروری یک زوج جوان آغاز می‌شود و تلاش آنها برای استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های تازه برای فرزندآوری که همگی آنها در نهایت به شکست می‌انجامد، در نهایت آنها را به سمت مسیر پذیرش واقعیت ناممکن بودن فرزنددار شدنشان پیش می‌برد.

داستان بلند فاطمه مسعودی از چند منظر اثر قابل توجهی است. نخست اینکه این داستان در قالبی کاملاً رئالیستی روایت شده است. با وجود اینکه نویسنده در پاره‌ای مواقع نشان داده که بی‌تمایل به یک روایت سانتی‌مانتال و احساسی و خوش‌ نمک کردن محیط داستانی‌اش نیست اما او بستر اصلی رمانش را به بیان رئال اختصاص داده است و از همان فصول ابتدایی رمان و شرح بی‌پرده و دقیق مسیر پیش روی زوج جوان برای فرزندآوری به این وادی پا می‌گذارد.

از سوی دیگر داستان او از توصیف‌های قابل قبول و باورپذیر بهره برده است. با وجود اینکه این داستان را باید صاحب ادبیاتی زنانه بدانیم که به شکلی احساسی داستان را به طور عمده برای مخاطبان زن روایت می‌کند، اما شکل و طریقه روایت در این اثر به شکلی است که برای مخاطبان غیر زن نیز می‌تواند جذاب بوده و مورد استفاده آنها نیز قرار بگیرد.

انتشارات کتاب نیستان داستان بلند «رؤیای بی‌قرار» را در ۱۹۴ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر کرده است.

منابع:
https://www.farsnews.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید