۱۳۹۸-۰۳-۰۷
امّت اسلام
امّت اسلام
بازخوانی اندیشه راهبردی رهبر معظّم انقلاب درباره وحدت اسلامی

به کوشش: موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر مشهد

ناشر: نهضت نرم‌افزاری وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی
موضوع كتاب: خامنه‌اي، علي، رهبر جمهوري اسلامي ايران، ‎۱۳۱۸ - بیانات.
نوبت چاپ: اول
تاریخ چاپ: 1398
تعداد صفحه: 102

یکی از اموری که همه ائمه اطهار علیهم السلام به آن سفارش کرده اند و خود در سیره شان به صورت عملی به اصحاب و یارانشان نشان داده اند، وحدت و همدلی با مسلمین است. اما با این همه سفارش و تاکید شبهات و متشابهات درباره این امر بسیار زیاد است و هر کسی از ظن خود وحدت را تفسیر و تعبیر می کند و همین موجب تفرقه و دوری شده است.
سیره و کلام اهل بیت علیهم السلام درباره وحدت و همدلی با مسلمین آنقدر صراحت دارد که با مراجعه به آن جای هیچ توجیه و تفسیری باقی نمی ماند. استاد حسن رحیم پور ازغدی در کتاب «امت اسلام» تلاش کرده است شبهات و متشابهات درباره وحدت را با استفاده از سیره و کلام اهل بیت علیهم السلام پاسخ بدهد.
این کتاب که در پنج گفتار تنظیم شده است حاصل سخنرانی‌های ایشان در حسینیه مرحوم آیت الله سید جواد خامنه ای در مشهد مقدس است که هدف اصلی آن بازخوانی اندیشه راهبردی رهبر معظم انقلاب درباره وحدت اسلامی است و توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. در جای جای کتاب مبنای فقهی و روایی این اندیشه راهبردی به چشم می خورد و راه را بر شبهاتی که وحدت را امری جدید تلقی می کنند و تفسیرهای غلط و سطحی از آن ارائه می کنند، با استدلال به آیات و روایات می بندد.
در گفتار اول وحدت به عنوان یکی از جلوه های رحمت بودن رسول خدا (ص) تبیین می شود. در گفتار دوم مذهب تشیع به عنوان مذهب وحدت معرفی شده و در گفتار سوم محبت اهل سنت به اهل بیت علیهم السلام بازنمایی می شود. گفتار چهارم و پنجم نیز ضرورت وحدت امت اسلام در دوران کنونی را روشن می سازد.
کتاب «امت اسلام» برای کسی که می خواهد با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب درباره وحدت اسلامی آشنا شود و در عین حال مبانی قرآنی و روایی این موضوع را هم بازخوانی کند، آن هم با روایت استادی همچون حسن رحیم پور ازغدی، مفید و کارآمد است.

منابع:
http://book-khamenei.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید