سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

افسانه موسوی گرمارودی که حائز رتبه دوم در بخش کتاب کودک و نوجوان در هفتمین جشنواره کتاب سال رضوی شده است،کارشناس زبان و ادبیات فارسی و سردبیر مجله رشد نوآموز می باشد که سال‌ها در زمینه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت داشته و تاکنون بیش از30 اثر در این زمینه م

۱۳۹۴/۱۱/۲۰
افسانه موسوی گرمارودی که حائز رتبه دوم در بخش کتاب کودک و نوجوان در هفتمین جشنواره کتاب سال رضوی شده است،کارشناس زبان و ادبیات فارسی و سردبیر مجله رشد نوآموز می باشد که سال‌ها در زمینه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت داشته و تاکنون بیش از30 اثر در این زمینه منتشرکرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، افسانه موسوی گرمارودی که حائز رتبه دوم در بخش کتاب کودک و نوجوان درهفتمین جشنواره کتاب سال رضوی شده است گفت: اثرمنتخب هیات داوران جشنواره با عنوان " مهربان تر ازباران" 30حکایت از زندگی امام رضا(ع) است که توسط موسسه فرهنگی مدرسه برهان در سال1393 به چاپ رسیده است. وی خاطرنشان کرد: این کتاب یکی از بخش های مجموعه‌ای به نام چهارده معصوم(ع) است که هربخش آن به روایتی از زندگی یکی از ائمه معصومین (ع) می‌پردازد. خانم گرمارودی اظهار داشت: وقتی که این کار به من پیشنهاد و قرار شد یکی از ائمه (ع) را انتخاب کنم، به خاطر ارادت خاصی که به حضرت رضا(ع) داشتم و تحقیقاتی که درحوزه‌ی تاریخ اسلام و زندگی نامه ائمه معصومین(ع)، بخصوص امام رضا(ع) کرده بودم این بخش را انتخاب و احساس کردم، این کار به من واگذار شده است. وی در رابطه با برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت: موازین رضوی ، مهربانی و ادب و احترام در این جشنواره بسیار بیشتر از دیگر جشنواره‌ها حس می‌شود که این مسئله قابل تقدیر است. این نویسنده‌ی برگزیده، درباره جهانی شدن این جشنواره و توسعه فرهنگ رضوی درجهان اظهار داشت: باید برای این کار برنامه ریزی کرد و در کل برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی باعث پیوند میان مسلمانان جهان و گسترش فرهنگ تشیع می‌شود. مولف منتخب هفتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی از کتاب های تاثیرگزار، درباره زندگینامه ائمه معصومین(ع)، که در زمان کودکی و نوجوانی او توسط دفتر نشرفرهنگ اسلامی منتشر می‌شده و همچنین " مقتل خوانی‌های ایام عاشورا" که از نظر حسی با آن بسیار ارتباط برقرار می‌کرده، یاد کرد و افزود: این سعادت را داشته ام که از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی استفاده کنم. وی در پایان از برگزار شدن جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در کتابخانه آستان قدس رضوی ابراز خرسندی کرده و گفت: ازاینکه این توفیق را پیدا کردم که به این بهانه باز هم به پابوس حضرت رضا(ع) بیایم بسیار خوشحالم و از همه‌ی دست اندرکاران این جشنواره که این امکان را فراهم آوردند بسیار سپاسگذارم.

گفتنی است اختتامیه هفتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در 22 شهریورماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و قائم مقام تولیت عظمای آستان قدس رضوی برگزار شد و از 16 پژوهشگر و سه ناشر برگزیده در بخشهای علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره‌ی رضوی، زیارت، طب الرضا(ع)، ترجمه زبانهای خارجی، شعر ، داستان ، کودک و نوجوان ، پایان نامه برتر، ناشر برتر، آثار شایسته‌ی چاپ و نیز کتاب برتر دیجیتال تجلیل شد.
منبع:
برچسب:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید