گزارش آستان نیوز از سی‎و‎پنجمین نشست ادبی خوانش متون کهن
۱۳۹۸-۰۴-۰۱
استاد متون و ادبیات فارسی در نشست خوانش متون کهن، زدودن کلمات غریب از زبان فارسی را یکی از دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری عنوان کرد. به گزارش آستان نیوز، سیدعلی کرامتی مقدم، در این نشست که به همت اندیشگاه رضوی با حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و زبان فارسی در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حفظ و گسترش زبان فارسی اشاره کرد.


در نشست خوانش متون کهن عنوان شد،
زدودن کلمات غریب از زبان فارسی دغدغه مقام معظم رهبری است

استاد متون و ادبیات فارسی در نشست خوانش متون کهن، زدودن کلمات غریب از زبان فارسی را یکی از دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری عنوان کرد.
به گزارش آستان نیوز، سیدعلی کرامتی مقدم، در این نشست که به همت اندیشگاه رضوی با حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و زبان فارسی در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حفظ و گسترش زبان فارسی اشاره کرد.
وی ضرب المثل¬های فارسی را در بردارنده ارزش های وجودی و اخلاقی عنوان کرد و داشتن زبان واحد را زمینه ای برای ایجاد همدلی دانست.
این استاد زبان و ادبیات فارسی به نقش سیاستمداران و دولتمردان در حفظ و گسترش زبان فارسی اشاره کرد و گفت: سیاستمداران هر چه قدر به این امر توجه داشته باشند هنرمندان و اندیشمندان نیز به این عرصه بیشتر وارد شده و این باعث گسترش زبان و فرهنگی فارسی خواهد بود.
کرامتی به تاکید مقام معظم رهبری در تمامی دیدارها با هنرمندان و نویسندگان بر این موضوع اشاره داشت و گفت: مقام معظم رهبری به حدود 1200 سال ذخیره¬های فرهنگی اشاره داشتند که اندیشه¬های ایرانیان را در خود انعکاس داده است.
وی گفت: مقام معظم رهبری یکی از راهکارهای گسترش زبان و فرهنگ فارسی را در تولید علم عنوان کرده اند که این مهم باعث می¬شود هر کس که به دنبال این علم بیاید ابتدا با زبان فارسی آشنا شود.
این استاد دانشگاه با اشاره با خصوصیات منحصر به فرد زبان فارسی که مورد تاکید شاعران در طی قرن ها بوده است، گفت: هر آنچه را که از اندیشه ها و ارزش های والای بشری و علمی و فرهنگی جستجو کنیم در زبان و ادب فارسی آن را خواهیم یافت.
وی همچنین زبان فارسی را حامل و رسانه پیام انقلاب دانست و گفت: زبان فارسی در طی تاریخ به اقصی نقاط دنیا نفوذ کرده است و ما اکنون وظیفه داریم که آن را حفظ کنیم.

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.